{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

گران‌ترین نقاشی‌هایی که در آرت بازل ۲۰۲۱ فروخته شد

 گران‌ترین نقاشی‌هایی که در آرت بازل ۲۰۲۱ فروخته شد
کدخبر : 7136

مجله هنری آرت نیوز به بررسی معاملات چشمگیری پرداخت که امسال با وجود محدودیت‌های کرونایی در نمایشگاه حضوری آرت بازل در سوئیس انجام شدند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، نمایشگاه آرت بازل که بزرگترین و مهمترین نمایشگاه هنری جهان است، از روز جمعه ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) در کشور سوئیس برپا شد و اولین نسخه حضوری از این رویداد را رقم زد که از زمان شیوع کرونا در اروپا برگزار می‌شود. به دلیل محدودیت‌های مسافرتی، مجموعه‌داران کمتری از آمریکا و آسیا امکان بازدید از این نمایشگاه را داشتند اما این مانع هم سد راه فروش چشمگیر گالری‌های مطرح جهان نشد.

به گزارش ایرنا، مجله آرت نیوز در مطلبی به برخی از معاملات چشمگیری که در این دوره از نمایشگاه آرت بازل انجام شدند، نگاهی انداخته است که در ادامه به هر یک می‌پردازیم: 

اثری از باربارا هپورث از غرفه گالری پیس

بزرگترین نمایشگاه هنری جهان زیر ذره‌بین «آرت نیوز»

باربارا هپورث هنرمند و مجسمه ساز انگلیسی که النور کلیتون به تازگی زندگینامه او را منتشر کرده است، در جمع هنرمندانی بود که آثارشان در غرفه گالری پیس در این دوره از نمایشگاه آرت بازل فروش رفت. مجسمه برنزی یک و نیم متری وی با نام فرم تک (Single Form)  که در سال ۳۸-۱۹۳۷ طراحی و در سال ۱۹۶۳ به نمایش درآمد، به قیمت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروخته شد. گالری پیس علاوه بر این اثر از هپورث آثاری از جف کونز، الکساندر کالدر و لی اوفان را نیز فروخت.  

اثری از فیلیپ گاستون از غرفه گالری هاوزر و ورس

بزرگترین نمایشگاه هنری جهان زیر ذره‌بین «آرت نیوز»

از بین ۲۰ اثری که غرفه گالری هاوزر و ورس (Hauser & Wirth) در آرت بازل امسال فروخت، نقاشی سال ۱۹۷۵ فیلیپ گاستون نقاش کانادایی-آمریکایی با عنوان شاعر (The Poet) گرانترینشان بود که با فروش ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری خود به یکی از گرانقیمت‌ترین آثاری که در کل این نمایشگاه به فروش رسیدند، نیز تبدیل شد.

اثری از کیت هرینگ از غرفه گالری گلداستون

بزرگترین نمایشگاه هنری جهان زیر ذره‌بین «آرت نیوز»

کیت هرینگ هنرمند فقید آمریکایی است که برای کشیدن نقاشی‌های مینیمال از پیکرهای انسانی که معمولا در حالات مختلف حرکت دیده می‌شوند، شناخته می‌شود. گالری گلداستون در آرت بازل امسال یک تابلوی بی‌نام از این هنرمند را که در سال ۱۹۸۲ با رنگ لعابی و روزتاب روی فلز کشیده شده و چهار پیکر انسانی را نشان می‌دهد که یک پیکر بزرگتر را پل کرده و از روی آن می‌دوند، به قیمت بین ۵ تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخت.

اثری از کری جیمز مارشال از غرفه داوید زوئرنر دلال هنری معروف از آلمان

بزرگترین نمایشگاه هنری جهان زیر ذره‌بین «آرت نیوز»

نماینده اروپایی کری جیمز مارشال یک اثر جدید از این هنرمند اهل شیکاگو را با عنوان پرندگان سیاه و نیمه سیاه در آمریکا (Black and Part Black Birds in America) به قیمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در آرت بازل امسال فروخت، رقمی که برای یک هنرمند معاصر در بازار اولیه رقم بالایی است. رکورد مارشال در حراج‌های هنری ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار است که در سال ۲۰۱۸ به دنبال فروش یکی از آثار متعلق به سال ۱۹۹۷ وی در حراجی ساتبیز رقم خورد. داوید زوئرنر در آرت بازل امسال یک مجسمه بی‌نام از دن فلی‌وین ، هنرمند آمریکایی، را نیز به قیمت ۳ میلیون دلار فروخت.

دو اثر از مری ودرفورد از غرفه گالری دیوید کوردانسکی

بزرگترین نمایشگاه هنری جهان زیر ذره‌بین «آرت نیوز»

گالری دیوید کوردانسکی واقع در شهر لس‌آنجلس آمریکا در نمایشگاه آرت بازل امسال دو اثر جدید از مری ودرفورد، نقاش آمریکایی، را در چنته داشت که هر کدام به قیمت ۴۰۰ هزار دلار به فروش رسیدند. این دو اثر سبک خاص ودرفورد در نقاشی انتزاعی را با نورهای نئون ترکیب می‌کنند تا به محیط‌زیست، روحیات و تحولات زمین شناختی هاوایی اشاره کنند.

کرت مولر ، از مدیران گالری کوردانسکی، در ایمیلی درباره نمایشگاه آرت بازل ۲۰۲۱ نوشت: ما به عنوان یک گالری نزدیک به حدود دو سال منتظر بازگشت نمایشگاه‌های حضوری بودیم. این فرصت در نمایشگاه هنری بازل با انرژی خارق العاده از طرف حضار و دیدن چهره‌های آشنا همراه شد.

اثری از رابرت راشنبرگ از غرفه گالری تادئوس روپک

بزرگترین نمایشگاه هنری جهان زیر ذره‌بین «آرت نیوز»

این بوم شلوغ و چندلایه که در سال ۱۹۸۴ با عنوان رولینگز (Rollings) و به دست رابرت راشنبرگ خلق شد، مجموعه‌ای از تصاویر مربوط به فرهنگ عامه پسند را در الگوی یک شبکه کنار هم قرار داده است. گالری تادئوس روپک این تابلو را در آرت بازل به فروش گذاشت و آن را به قیمت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به یک موزه اروپایی واگذار کرد.

اثری از مارک بردفورد از غرفه گالری وایت کیوب

بزرگترین نمایشگاه هنری جهان زیر ذره‌بین «آرت نیوز»

تابلوی کریپتونیت (۲۰۰۶) از مارک بردفورد که به قیمت ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار فروش رفت، یکی از چند اثری بود که گالری وایت کیوب در آرت بازل امسال فروخت.

اثری از شیلا هیکس از غرفه گالری آلیسون ژاک

بزرگترین نمایشگاه هنری جهان زیر ذره‌بین «آرت نیوز»

گالری آلیسون ژاک لندن در نمایشگاه امسال چند اثر از هنرمندان زن از جمله اثر جدید شیلا هیکس با عنوان دادستان لیان (Lianes Magistral) را به فروش گذاشته بود. این اثر از هیکس که امضای خاص او یعنی استفاده از کتان‌ و نخ رنگی را دارد، به قیمت ۶۰۰ هزار دلار به فروش رفت. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها