{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نقاشی‌های محمد کلی بوکسور افسانه‌ای یک میلیون دلار فروخته شد

نقاشی‌های محمد کلی بوکسور افسانه‌ای یک میلیون دلار فروخته شد
کدخبر : 7226

مجموعه‌ای از نقاشی‌های محمد علی، قهرمان افسانه‌ای بوکس آمریکا، در حراجی بونامز نیویورک به قیمت یک میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش هنر ام‌روز، در این حراجی مجموعه ۲۶ نقاشی از محمد علی زیر چکش رفت و نقاشی "مثل زنبور نیشش زد" ده برابر قیمت پیش‌بینی شده به قیمت ۴۲۵ هزار دلار به فروش رفت. 

محمد علی که بعد از تغییر دین به اسلام نامش را از کاسیوس کلی به محمد علی تغییر داد، یکی از بزرگترین ورزشکاران تاریخ محسوب می‌شود و به خاطر فعالیت‌های ضد جنگ و اشعارش هم شهرت دارد. ولی آثار نقاشی او تاکنون چندان شناخته نشده بود. 

حراجی بونامز می‌گوید محمد علی در تمامی طول زندگی‌اش، به تشویق پدرش که خود نقاشی حرفه‌ای بود، نقاشی و طراحی می‌کرده است. 

هلن هال، مدیر فرهنگ عامه حراجی بونامز پیش از برگزاری این حراجی گفت: "محمد علی شمایلی فرهنگی است که بر یک نسل تاثیر گذاشت. در نقاشی‌هایش هم سوژه‌هایی که بیش از همه برایش مهم بوده به چشم می‌خورد: بوکس، جنبش حقوق مدنی سیاهان، مذهب، صلح و فعالیت‌های بشردوستانه." 

این آثار متعلق به رادنی هیلتون براون، مجموعه‌دار هنری و از دوستان محمد علی است که می‌گوید نخستین نقاشی‌های این مجموعه را محمد علی بعد از مبارزه‌ای در بوستون در سال ۱۹۷۷ کشیده است. این نقاشی‌ها در مجموع به سه برابر قیمت پیش‌بینی به فروش رسید. 

محمد علی در سال ۲۰۱۶ در سن ۷۴ سالگی و بعد از چند دهه ابتلا به بیماری پارکینسون درگذشت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها