{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پاریس میزبان جدیدترین نمایشگاه دیوید هاکنی

پاریس میزبان جدیدترین نمایشگاه دیوید هاکنی
کدخبر : 7524
خبرنگار:

موزه اورنج پاریس که در سال ۱۸۵۲ ساخته شد و خانه همیشگی یکی از بزرگترین اثار کلود مونه است از امروز میزبان جدید ترین نمایشگاه دیوید هاکنی هنرمند انگلیسی «یک سال در نرماندی» می‌شود. اثاری که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرند نقاشی‌هایی‌های هستند که هاکنی در طول قرنطینه خلق کرده و شامل ۲۲۰ منظره است که در قالب یک چیدمان ۹۰ متری در کنار هم قرار گرفته‌اند. شیوه چیدمان این اثار هاکنی در این نمایشگاه ادای دینی به هنرمندان منظره نگار قرن نوزدهم به ویژه کلود مونه است که اثاری از او در اتاق‌های این موزه قرار دارد.

هنرام‌روز: هاکنی که همیشه هنرمندی پرکار بوده‌است از قرنطینه در فرانسه استفاده کرد و زمان خود را وقف تماشا و نقاشی از طبیعت نرماندی کرد. 

این هنر ۸۴ ساله به خبرگزاری فرانس ۲۴ می‌گوید از نگاه کردن لذت می‌بردم. دنیا بسیار زیباست اگر درست نگاه کنید اما چیزهای زیادی وجود دارد که شما را متوقف می‌کند. 

او در ادامه می‌گوید من به قرنطینه اهمیتی ندادم و هر روز کار کردم. انجا هیچ بازدید کننده‌ای وجود نداشت تا کار من را متوقف کند. 

کلیه اثار این نمایشگاه روی ipad نقاشی شده و بعد در ابعاد بزرگ چاپ شدند. روشی که این روزها مورد علاقه هاکنی است. پیش از این عکاسی در کار این هنرمند بسیار مهم بود.  اما این روزها عکاسی را کنار گذاشته‌است. 

او اعتقاد دارد طبیعت و منظره منبعی الهام بخش است و هیچگاه تکراری و خسته کننده نمی‌شود.

دیوید هاکنی همواره در روزهای قرنطینه کار کرد و پیام‌ها و اثاری امید بخش مثل «ان‌ها نمی‌توانند امدن بهار را لغو کنند.» در طول قرنطینه منتشر کرد. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها