{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

موزه بریتانیا قدیمی‌ترین نقشه جهان از ستارگان را به نمایش می‌گذارد

موزه بریتانیا قدیمی‌ترین نقشه جهان از ستارگان را به نمایش می‌گذارد
کدخبر : 7797

موزه بریتانیا قدیمی‌ترین نقشه جهان از ستارگان را در نمایشگاه بزرگی که به زودی در منطقه باستانی استون هنج برگزار خواهد شد، به نمایش می‌گذارد.

هنرام‌روز: این موزه روز دوشنبه اعلام کرد: «لوح آسمان نبرا» با قدمت ۳۶۰۰ سال، اولین بار در شرق آلمان در سال ۱۹۹۹ میلادی کشف شد. این اثر یکی از قدیمی‌ترین آثار طراحی شده از کیهان در جهان است و پیش از این هرگز در بریتانیا در معرض نمایش نبوده است.»

این لوح برنزی با قطر ۳۰ سانتی متر دارای یک پتینه سبز‌-آبی است و روی آن تعدادی نماد طلایی منبت کاری شده که تصور می‌شود خورشید و ماه و صورتهای فلکی باشد.

نمایشگاه «دنیای استون هنج» برای سال آینده برنامه ریزی شده است و این لوح از آلمان به امانت گرفته شده تا در این رویداد در معرض نمایش قرار بگیرد.

لوح آسمان نبرا یکی از برجسته‌ترین اجسام بازمانده از عصر برنز در اروپا است و بریتانیا چهارمین کشوری است که تاکنون این لوح به آن سفر کرده است.

در بیانیه موزه بریتانیا آمده است که در حالی که این قطعه صدها مایل دورتر از منطقه باستانی استون هنج کشف شده «اما ما از این اثر برای روشنایی بخشیدن به جهان گسترده و به هم پیوسته‌ای که در اطراف این بنای باستانی وجود داشت و بریتانیا، ایرلند و سرزمین اصلی اروپا را دربرمی‌گرفت، استفاده خواهیم کرد».

هدف از برگزاری نمایشگاه استون هنج، معرفی تاریخ اساطیری و کیهان شناسی است که پیرامون این منطقه باستانی و آیینی با ۴۵۰۰ سال قدمت در جنوب انگلستان وجود دارد.

این نمایشگاه از ۱۷ فوریه تا ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۲ برگزار می‌شود و در این مدت صدها اثر باستانی از سراسر بریتانیا و اروپا که داستان استون هنج را روایت می‌کنند نیز نمایش داده می‌شوند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها