{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کشف رد پای یک حشره بر نقاشی از ونگوگ

کشف رد پای یک حشره بر نقاشی از ونگوگ
کدخبر : 9254

موزه هنر دالاس این روزها میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های درختان زیتون وینسنت ونگوگ است.

به گزارش هنر ام‌روز، این مجموعه شامل ۱۵ نقاشی است و پیش از نمایشگاه به مدت سه سال زیر ذره بیت تیمی از پژوهشگران بین المللی بود. نتیجه این تحقیقات نکاتی جدید درباره این اثار را نشان می‌دهد که جالب‌ترین آن کشف رد پای یک حشره بر روی یکی از تابلوها بود. به نظر می‌رسد زمانی که رنگ روی تابلو هنوز خیس بود حشره روی ان نشسته و حتی سعی کرده بین رده‌های ابی و سبز راه فرار خود را پیدا کند که موفق نشده و به دلیل اینکه بقایایی از بدنش پیدا نشده، گونه ان هم مشخص نیست. بنابراین مشخص نیست که زیر لایه دیگری از رنگ مدفون شده و یا موفق به فرار شده‌است.

برخی می‌گویند احتمالا این حشره در استودیو ونگوگ بوده و برخی معتقدند که در مراحل اولیه نقاشی که در طبیعت و در معرض باد نقاشی شده روی تابلو گیر افتاده‌است چرا که یک تکه کوچک ساقه چمن، یک بذر و ذرات شن نیز در دل این نقاشی کشف شدند. پیش از این هم بقایایی از یک‌ملخ مرده بر یکی دیگر از تابلوهای مجموعه درختان زیتون پیدا شده بود.

ون‌گوگ از ماه ژوئن تا دسامبر سال ۱۸۸۹ همزمان با آن که در بیمارستان روانی سن-پل در سن-رمی-دو-پروانس بستری بود، از سوژه درختستان زیتون یک مجموعه نقاشی کشید. زیتون آن زمان یکی از محصولات مهم منطقه بود.

نمایشگاه ون‌گوگ و درختستان‌های زیتون (Van Gogh and the Olive Groves) تا ۶ فوریه سال ۲۰۲۲ در موزه دالاس برپا خواهد بود و پس از آن از ۱۱ مارس تا ۱۲ ژوئن ۲۰۲۲ به موزه ون‌گوگ در آمستردام هلند منتقل می‌شود.

7ec9c74d-d942-43bb-959e-23d35f367452

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها