{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بزرگ‌ترین نمایشگاهِ نقاشِ سرشناس

بزرگ‌ترین نمایشگاهِ نقاشِ سرشناس
کدخبر : 9481

موزه ملی آمستردام قصد دارد بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار یوهانس ورمیر، نقاش نامدار هلندی را در چند سال آینده برپا کند.

به گزارش هنر ام‌روز، عجیب نیست که موزه‌های سراسر جهان نمایشگاه‌هایی با موضوع یوهانس ورمیر، هنرمندی که نقاشی‌های صمیمانه‌اش، زندگی روزمره قرن هفدهم علاقه‌مندان به هنر را مسحور کرده است، برگزار کنند. با این حال گردآوری بسیاری از آثار به جای مانده از او یعنی حدود ۳۵ اثر برای یک نمایشگاه بزرگ، اتفاقی عادی نیست. مسوولان موزه ملی آمستردام نیز قصد دارند برای بهار ۲۰۲۳، چنین نمایشگاهی را برپا کنند.

این نمایشگاه علاوه بر این‌که نخستین نمایشگاه جامع آثار ورمیر در موزه ملی آمستردام خواهد بود، عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار این هنرمند را نیز به خود اختصاص خواهد داد.

در این نمایشگاه، علاوه بر چهار تابلو نقاشی که در مجموعه این موزه قرار دارد، آثار مشهور و مهم دیگر این هنرمند از جمله «دختری با گوشواره مروارید»، «خدمتکار و زنی که نامه می‌خواند»، «جغرافی‌دان» و «دختری که با نامه کنار پنجره ایستاده»، از نقاط مختلف جهان همچون فرانکفورت، ایرلند و ایالات متحده آمریکا برای این نمایشگاه به امانت گرفته می‌شوند.

مدیر موزه ملی آمستردام با انتشار بیانیه‌ای بیان کرد: «ورمیر در کنار رامبرانت، ون‌گوگ و موندریان یکی از مشهورترین نقاشان هلند است. ما فکر نمی‌کردیم موزه‌های زیادی مایل به امانت دادن شاهکارهایشان باشند. از آن‌ها بسیار سپاسگزاریم. با این نمایشگاه نسل جدیدی را در بالاترین سطح ممکن با نقاشی‌های ورمیر آشنا خواهیم کرد و نتایج تحقیقات جدید را نیز ارائه می‌کنیم.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها