{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مجسمه الهه هندوی غارت شده پس از سال‌ها در انگلیس پیدا شد

مجسمه الهه هندوی غارت شده پس از سال‌ها در انگلیس پیدا شد
کدخبر : 9626

مجسمه دزدیده شده الهه هندو پس از چند دهه، پوشیده از خزه و در حال فرسایش، در یک باغ در انگلیس پیدا شد.

به گزارش هنر ام‌روز، الهه با سر بز که از شمایل مقدس هندوست در سال‌  ۱۹۷۹ ناپدید شد. این مجسمه سپس در سال ۱۹۸۸ در حراج ساتبیز به مزایده گذاشته‌شد. این خانه حراج بعد از چند سال متهم شد که اشیا غارت شده از اماکن مذهبی هند را فروخته‌است.

باغی که مجسمه در ان پیدا شده در دست فروش است و قرار است مجسمه به هند بازگردد. 

گفته می‌شود ساکنان روستایی در اوتار پرادش در هند بیش از ۲۰ سال برای بازگرداندن مجسمه مقدس دعا کردند.

در سال ۱۹۹۷ این مجسمه یکی از آثار باستانی بود که خبرنگار سابق آبزرور در کتاب خود درباره رسوایی‌های ساتبیز فهرست کرد. او و چند روزنامه‌نگار تحقیقی چنل فور مخفیانه از چند دلال هندی فیلم گرفتند که ادعا می‌کردند یک کانتینر پر از عتیقه‌جات را از هند بیرون آورده‌اند که برخی از آنها در ساتبیز فروخته شده است.

پخش این برنامه موجب شد که ساتبیز فروش مرتب آثار باستانی در لندن را متوقف کند و مقررات سخت‌تری برای اطمینان از شیوه تهیه اجسام حراج شده تعیین کند. 

کریستوفر مارینلو کارشناسی که در یافتن مجسمه اخیر نقش داشته می‌گوید "هدف من این است که ساتبیز را به خاطر فروختن اموال غارت شده رسوا کنم اما مهمتر از آن نشان دهم که چقدر اشیاء غارت شده در باغ‌های انگلیسی و مجموعه‌های مربوط به تاریخ استعمار وجود دارد."

ساتبیز می‌گوید: "این دوره بنا بر اتهام‌های وارد شده مربوط به یک ربع قرن پیش است. ساتبیز در این صنعت بالاترین استانداردها را دارد، یک تیم قانونی درجه یک جهانی آن را حمایت می‌کند و از نزدیک با مقامات بیرونی همکاری می‌کند تا اطمینان حاصل کند که ما بر اساس بالاترین سطح پایبندی اخلاقی در کسب‌وکار عمل می‌کنیم."

d41a2d57-eccb-46dd-bc66-0a70b688f581

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها