{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آیا می‌توان یک اثر هنری را جدا از هنرمند و خالق‌ش تحسین یا نقد و بررسی کرد؟

جدا کردن هنرمند از اثرش

جدا کردن هنرمند از اثرش
کدخبر : 4339
خبرنگار:

قضاوت‌کردن یا نکردن یک اثر هنری با هنرمند خالق آن همواره تحت تاثیر نظرات مختلفی بوده. یک اثر یا یک پرفورمنس هنری باید مستقل از خالق‌ش دارای معنی و ارزش باشد و براساس ماهیت اثر مورد قضاوت قرار بگیرد. و به این معنی‌ست که زندگی‌نامه‌ی هنرمند برای ما می‌تواند دیدگاهی جدید به آثارش اضافه کند، اما زندگی شخصی هنرمند نباید دخالتی در قضاوت و داوری زیبایی‌شناسی تکنیکی آثارش باشد. پس چه کار می‌توان کرد؟

   قضاوت‌کردن یا نکردن یک اثر هنری با هنرمند خالق آن همواره تحت تاثیر نظرات مختلفی بوده. یک اثر یا یک پرفورمنس هنری باید مستقل از خالق‌ش دارای معنی و ارزش باشد و براساس ماهیت اثر مورد قضاوت قرار بگیرد. و به این معنی‌ست که زندگی‌نامه‌ی هنرمند برای ما می‌تواند دیدگاهی جدید به آثارش اضافه کند، اما زندگی شخصی هنرمند نباید دخالتی در قضاوت و داوری زیبایی‌شناسی تکنیکی آثارش باشد.

.

پس چه کار می‌توان کرد؟

.

آیا می‌توان اعمال زشت و ناخوشایند هنرمندان را از هنری (هرگونه هنر) که می‌سازند جدا ساخت؟ مواجهه و واکنش ما با آثارشان بعد از شنیدن قسمتی از اخبار اتهامات جنسی و اخلاقی چگونه خواهد بود؟ آیا آثار هنرمند مورد نظر نیز به‌طریقی بازنمایش شخصیت فردی هنرمند یا رفتار اشتباه‌شان است یا می‌توان مرزی باریک اما محسوس و مشخص بین زندگی شخصی هنرمند با سبک و موضوع آثارش پیدا کرد؟

▪️در این ویدئو سعی شده تا پاسخی برای این معمای اخلاقی برای مخاطبین هنر پیدا شود.

به نظر شما قضاوت و داوری یک اثر هنری چگونه باید باشد؟

43w

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها