{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جایزه بزرگ ایتالیایی‌ها به اصغر فرهادی

جایزه بزرگ ایتالیایی‌ها به اصغر فرهادی
کدخبر : 15455

جایزه سال ۲۰۲۲ «استاد سینما» در فلورانس ایتالیا به اصغر فرهادی کارگردانی ایرانی اعطا خواهد شد.

به گزارش هنر ام‌روز، اصغر فرهادی جایزه استاد سینما (Maestri Cinema) فیزوله (منطقه‌ای در استان فلورانس ایتالیا) را روز شنبه ۲۵ تیر ماه (۱۶ جولای) در سالن تئاتر رومی فیزوله دریافت خواهد کرد و فیلم برنده اسکار «جدایی» نیز پس از مراسم برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود.

 

این جایزه مهم سینمایی که با همکاری شهرداری فیزوله در فلورانس و سندیکای ملی گروه منتقدان فیلم ایتالیا برگزار می‌شود، پیش از این به چهره‌های مهمی چون «لوکینو ویسکونتی»، «آکی‌را کوراساوا»، «اورسن ولز»، «استنلی کوبریک»، «اینگمار برگمن»، «کن لوچ»، «پائولو سورنتینو»، «جوزپه تورناتوره» و «تری گیلیام» اعطا شده و اصغر فرهادی پس از «کوراساوا» دومین چهره غیرآمریکایی و اروپایی است که این جایزه را دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، شهر فلورانس ایتالیا در ادامه ماه جولای برنامه مرور آثار اصغر فرهادی را ادامه خواهد که شامل نمایش فضای باز آثاری چون «فروشنده»، «همه‌ می‌دانند» و فیلم جدید «قهرمان» در منطقه تاریخی این شهر خواهد بود.

همچنین به مناسبت اعطای جایزه استاد سینما به فرهادی، اخیرا کتابی تحت عنوان «حقایق پنهان: سینمای اصغر فرهادی» از «سیمونه امیلیانی» در ایتالیا منتشر شده است.

62319303+(1)

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها