{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به تهیه کنندگی حمزه علیرضایی؛ معرفی «منبت معرق » در «سرانگشتان هنرمند»

به تهیه کنندگی حمزه علیرضایی؛
معرفی «منبت معرق » در «سرانگشتان هنرمند»
کدخبر : 3106

هنر «منبت معرق» در تولید جدید شبکه العالم از مجموعه مستند «سرانگشتان هنرمند»، امشب به مخاطبان عرب زبان شبکه العالم معرفی می شود.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری برنا، حمزه علیرضایی، تهیه کننده مجموعه مستند سرانگشتان هنرمند در خصوص تولید جدید خود گفت: در این مستند به معرفی هنر منبت معرق که تلفیقی از هنر منبت کاری و معرق کاری با قدمت 70 ساله است پرداخته ایم. 

وی افزود: به سراغ یکی از اساتید برجسته منبت معرق، استاد مهدی حیدری باریس در کارگاه آموزشی وی رقته ایم و جنبه های مختلف هنر معرق منبت را که از ویژگی هر دو هنر معرق و منبت بهره برده است از زبان این استادکار روایت کرده ایم. 

علیرضایی در معرفی این استاد کار منبت معرق با اشاره به اخذ نشان مرغوبیت آثار وی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ادامه داد: استاد حیدری باریس از علاقمندان و سخت کوشانی است که از سال 76 در این رشته وارد شده و علاقمند است تا بتواند از این هنر در فضای محیطی و معماری  به عنوان فضای دکوراتیو بناهای مختلف هم بهره ببرد. 

تهیه کننده سرانگشتان هنرمند، تشریح ظرافت همراه با خلاقیت هنرمند منبت معرق در استفاده از چوب، شاخ حیوانات مختلف، شیشه و غیره  و همینطور تصاویر بسیار زیبا از آثار خلق شده را از جذابیت های این مستند بیان کرد. 

مستند سرانگشتان هنرمند«منبت معرق» به تهیه کنندگی و روایت حمزه علیرضایی، تصویربرداری، مهدی عاشوری، صدابرداری، مهدی محمدی و محسن معطری، 22 فروردین ساعت 22 به وقت تهران از شبکه العالم پخش  خواهد شد.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها