{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

زندگینامه و بیوگرافی بهنام صفوی

زندگینامه و بیوگرافی بهنام صفوی
کدخبر : 3967

سید بهنام صفوی (زادهٔ ۱۵ تیر ۱۳۶۲ در شیراز – درگذشتهٔ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در اصفهان) خواننده، آهنگساز و تنظیم‌کننده پاپ اهل ایران بود.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از ویکی پدیا، بهنام صفوی در تاریخ ۱۵ تیر سال ۱۳۶۲ در شیراز متولد شد. او فرزند دوم خانواده‌ای ۵ نفره بود و یک خواهر بزرگ‌تر به نام بهناز و خواهری کوچک‌تر به نام مهرناز دارد. وی دو هفته پس از تولدش به بندر ماهشهر رفت و تا ۱۶ سالگی در بندر ماهشهر زندگی کرد. بهنام صفوی اصالتاً جنوبی است. بعد از آن در دانشگاه نجف‌آباد در اصفهان قبول شد و تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی ارشد رشتهٔ مهندسی عمران ادامه داد و بعد از تحصیلش در اصفهان به تهران آمد و تا سال ۱۳۹۷ در تهران ساکن بود. بهنام صفوی در اسفند ۱۳۹۰ با هدی خادمی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج پسری به نام سام بود.

57876867

زندگی هنری

موسیقی را از دوران کودکی با ساز پیانو به صورت خودآموز آغاز کرد؛ سپس به فراگیری سازهای کوبه‌ای پرداخت. نخستین آلبوم رسمی‌اش را با نام عشق من باش در سال ۱۳۸۸ روانهٔ بازار کرد. برگزاری کنسرت‌های متعدد داخلی و خارجی از فعالیت‌های بهنام صفوی بود. وی در سال ۱۳۸۵ قطعهٔ «تمنا» را منتشر کرد که مورد استقبال فراوان قرار گرفت و همین انگیزه‌ای برای تولید آلبوم اولش «عشق من باش» شد. بهنام صفوی یکی از ستارگان جوان موسیقی پاپ ایرانی به‌شمار می‌رفت و طرفداران زیادی داشت. به بهنام صفوی سلطان آرامش و پسر مؤدب موسیقی ایران می‌گفتند.

behnam-safavu

آلبوم‌ها
بگو دوستم داری ۱۳۸۳  شامل ۹ قطعه
عشق من باش ۱۳۸۸ شامل ۹ قطعه
آرامش ۱۳۹۱ شامل ۹ قطعه
فوق‌العاده ۱۳۹۳شامل ۱۱ قطعه
معجزه ۱۳۹۵ شامل ۱۳ قطعه
 

بیماری و درگذشت

وی از سال ۱۳۹۲ دچار تومور مغزی شده‌بود که با پیشرفت این بیماری در صبح ۲۹ تیر ۱۳۹۴ مجبور به عمل جراحی شد. حال بهنام صفوی بعد از عمل جراحی در ایران بسیار بهتر شده بود و حتی آلبوم جدید خودش به نام «معجزه» را هم منتشر کرد و کنسرت‌ها و اجراهای زیادی را نیز برگزار نمود. همچنین چندین تک‌آهنگ را هم بعد از عمل خود منتشر کرد، اما در سال ۱۳۹۶ دوباره بیماری وی تشدید شد و این‌بار برای درمان به آلمان سفر کرد و توسط مجید سمیعی در بیمارستان آی‌ان‌آی در هانوفر، آلمان، تحت عمل جراحی دوباره قرار گرفت و بعد از عمل جراحی خود در آلمان به ایران بازگشت. بهنام صفوی در طول سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ درگیر درمان مجدد بود تا اینکه در تاریخ ۵ دی ۱۳۹۷ حال او به وخامت کشیده‌شده و به مدت ۴۳ روز در بیمارستانی در تهران بستری شد. او بعد از این دوره بخاطر وضعیت آب و هوا به اصفهان آمد و با بدتر شدن مجدد حالش در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ در بیمارستان میلاد اصفهان بستری شد. وی بعد از ۲۷ روز بستری شدن در این بیمارستان، سرانجام در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ و پس از تحمل ۶ سال بیماری در بیمارستان میلاد اصفهان درگذشت و به خاطر سکونت خانواده‌اش در شاهین‌شهر، در قطعهٔ هنرمندان بهشت معصومه شاهین‌شهر به خاک سپرده‌شد.

649578_275

حضور هنرمندان در مراسم خاکسپاری

روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰ صبح مراسم وداع و اقامهٔ نماز بر پیکر وی در خانه هنرمندان اصفهان برگزار گردید. این مراسم با حضور هواداران وی انجام شد. سپس بلافاصله پس از اتمام مراسم، پیکر وی را برای خاکسپاری به آرامستان بهشت معصومه شاهین‌شهر منتقل کردند. در شاهین‌شهر نزدیک ۳ هزار نفر برای خاکسپاری بهنام صفوی حضور پیدا کرده‌بودند، مراسم بعدی مراسم هفت بهنام صفوی بود که این مراسم در مسجد جامع شهرک غرب تهران با حضور گستردهٔ هنرمندان و طرفدارانش برگزار گردید. مراسم‌های بزرگداشت بهنام صفوی در شهرهای بندر ماهشهر، اصفهان، شیراز و تهران نیز برگزار شد. هنرمندانی از قبیل علیرضا افتخاری، محمد علیزاده، سیروان خسروی، زانیار خسروی، شهاب رمضان، بهنام بانی، علی لهراسبی، امیرعباس گلاب، گروه سون، شهرام شکوهی، احسان خواجه‌امیری، سعید شهروز، روزبه بمانی، حسین شریفی، سید جواد هاشمی، مسعود ده‌نمکی، هومن حاجی‌عبداللهی، محسن افشانی، امیرمحمد متقیان، پرویز شفیع‌زاده و… در مراسم هفت بهنام صفوی در تهران حضور داشتند.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها