{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

امتیاز ۴.۱ رسانه‌های فرانسوی برای «متری شیش و نیم»

امتیاز ۴.۱ رسانه‌های فرانسوی برای «متری شیش و نیم»
کدخبر : 5051

به گزارش سینمادیلی فیلم «متری شیش و نیم» که دو هفته‌ای از اکرانش در فرانسه توسط کمپانی Wild Bunch گذشته، توانسته نظر مثبت اکثریت منتقدین فرانسوی در رسانه‌های این کشور را جلب کند. رسانه‌های مانند روزنامه «لیبراسیون»، «لپاریسین»، «نول آبزرور» «اوست فرانس» Voici»، «aVoir-aLire.com» و «پوزیتیف» به این فیلم امتیاز کامل ۵ را داده‌اند. رسانه‌های مطرح دیگری در فرانسه از جمله «فیگارو»، «لوموند» و نشریه سینمایی «پرمیر» هم به این فیلم امتیاز ۴ دادند، کمترین امتیازهای این فیلم برای منتقد «کایه دو سینما» و «Les Inrockuptibles» است که دو ستاره به این فیلم داده‌اند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از سینمادیلی، ژروم گارسین در نقد خود در «نول آبزرور» نوشت: «بعد از اصغر فرهادی  و جعفر پناهی، حالا سعید روستایی نگاه روشنگرانه‌ای از جامعه ایرانی به ما می‌دهد بدون اینکه به ورطه نصیحت اخلاقی بیافتد. فیلمی که پایانش مثل ابتدایش نفس گیر است.»

جیمی باتیستا منتقد «لیبراسیون» درز نقد خود نوشته: ««متری شیش و نیم» که گاهی به مرز مستند نزدیک می‌شود میان نقطه دید شخصیت‌ها و ژانرهای مختلف بدون هیچ وقفه‌ای حرکت می‌کند و تعادلی کامل می‌سازد»

ژان فرانسیس راگر منقد «لوموند» هم در نقد خود نوشته: «یکی از اصلی‌ترین فضایل فیلم روستایی در این نهفته است که دنیایی ناشناخته را به روی پرده سینما می‌آورد. تصویری از جامعه ایرانی که درگیر فساد است و توسط مصرف مواد نابود شده است.»

سایمون ریاکس در «اکران لارج» نوشته: « به ندرت چنین برخورد نزدیک، انسانی، صمیمی و روانشانختی میان پلیس و خلافکار را در سینما می‌بینیم که به این سطح از درخشش برسد. چیزی که مدیون میزانس‌های نفسگیر و رادیکال کارگردان و دو بازیگر با جذبه فیلم است.»

یانیک ولی هم در «پاریس مچ» نوشت: «این فیلم یک اثر دیدنی بزرگ است، رویارویی سطح بالای دو ستاره سینمای ایران، پیمان معادی و نوید محمد زاده. فیلمی که هم بسیار تاثیرگذار است و هم بسیار نفس گیر!»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها