{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«نان مقدس» راهی کره جنوبی شد

«نان مقدس» راهی کره جنوبی شد
کدخبر : 5130

فیلم مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی به سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «‌دمز» در کره جنوبی راه یافت.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری صبا، فیلم مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی به بخش رسمی «مسابقه آسیا» در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «‌دمز» DMZ در کشور کره جنوبی راه یافت.

فیلم مستند «نان مقدس» (نانی پیروز) Holy Bread آخرین اثر مرحوم رحیم ذبیحی، به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی و محصول کمپانی سینمایی «ماد مووی» MAAD Movie؛ در جدیدترین و هشتمین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران، در بخش رسمی «مسابقه آسیا» در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «‌دمز» DMZ در کشور کره جنوبی پذیرفته شد و برای تصاحب جایزه این دوره از جشنواره، با آثاری از کشورهای ژاپن، فیلیپین، چین، اندونزی، هنگ‌کنگ، تایوان و هندوستان به رقابت می‌پردازد.

پخش بین‌المللی این اثر مستند، به عهده شرکت «تصویر گستر الهه پارسی» (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است.

این رویداد معتبر سینمایی به طور مشترک توسط «پاجو» Paju و «گویانگ» Goyang در استان گیونگگی Gyeonggi تنها نقطه غیرنظامی در جهان؛ با هدف معرفی مستندهای برجسته و همچنین با حمایت از فیلمسازان مستعد آسیایی و بین‌المللی و پروژه‌های موفق سینمای مستند تأسیس شد و در حال حاضر، به اتفاق مهم سینمای مستند در قاره آسیا تبدیل شده است.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «‌دمز» DMZ به‌عنوان پیشروترین جشنواره فیلم مستند در قاره آسیا با موضوع صلح، ارتباطات و زندگی؛ با حمایت «جیونگی ـ دو» Gyeonggi-do، وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری و شورای فیلم کره‌ای و همچنین با نمایش ۱۳۰ اثر مستند از کارگردانان ۴۰ کشور جهان در روزهای ۲۵ شهریور ماه تا یکم مهر ماه سال‌جاری (۹ تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱) در سینماهای «گوانگ» Goyang، «مگاباکس»Megabox و «بِکسوک» Baekseok در شهرهای گویانگ و گوانگ‌جو در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود.

فیلم مستند «نان مقدس» در آخرین حضور بین‌المللی خود، در بخش مسابقه اصلی بین‌المللِ هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «زاگرب‌داکس» ZagrebDox در کشور کرواسی به نمایش در آمد و تجلیل ویژه اعضای هیات داوران جایزه اصلی «فیلم‌هایی که اهمیت دارند» The Movies That Matter Award این رویداد معتبر سینمایی را گرفت. این جایزه ویژه، به فیلم‌هایی اهدا می‌شود که به بهترین شکل ممکن، حقوق بشر را ارتقا و ترویج داده باشند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها