{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

افتتاح جشنواره سن سباستین با فیلم جنجالی

افتتاح جشنواره سن سباستین با فیلم جنجالی
کدخبر : 5370

"یک ثانیه" جدیدترین ساخته ژانگ ییمو کارگردان مطرح چینی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره سن سباستین اسپانیا انتخاب شد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، فیلم "یک ثانیه" پیش از این قرار بود در سال ۲۰۱۹ در جشنواره فیلم برلین رونمایی شود، اما در آخرین لحظات به دلیل آنچه مشکلات فنی توصیف شده از جشنواره کنار گذاشته شد و  این موضوع را به سبب فشارهای دولت چین برای عدم نمایش آن مرتبط می‌دانند.

این فیلم با فیلمبرداری مجدد برخی صحنه ها مجوز اکران در چین را گرفت اما در نهایت به فروش کمتر از انتظار ۱۰ میلیون دلاری دست یافت.

حالا جشنواره فیلم سن سباستین اسپانیا قصد دارد ساخته جدید "ژانگ ییمو" را به عنوان فیلم افتتاحیه خود در اولین نمایش بین المللی به روی پرده برود.

به گزارش ایسنا، "یک ثانیه" درامی تاریخی است که به فراز و نشیب‌های انقلاب فرهنگی در چین پرداخته است.

"ژانگ ییمو" یکی از برجسته‌ترین فیلمسازان چینی است که در حوزه‌های درام، کمدی و فیلم‌های تاریخی - اکشن فعالیت دارد. بسیاری از کارهای او در فستیوال‌های مهم جهانی نمایش داده شده است.

 "ذرت سرخ" برنده خرس طلای جشنواره‌ برلین، "جو دو" نامزد نخل طلای جشنواره‌ کن و اولین فیلم نامزد جایزه‌ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی سینما چین، "فانوس قرمز را بیافروز" که دومین نامزدی اسکار فیلم خارجی را برای وی به ارمغان آورد، "داستان کیو جو" برنده شیر طلای جشنواره‌ ونیز، "زیستن" برنده جایزه‌ بزرگ هیات داوران و بهترین بازیگر زن کن،‌ "نه یکی کمتر" که دومین شیرطلای ونیز را برای "ژانگ ییمو" به همراه داشت، "به‌سوی خانه" برنده جایزه‌ خرس نقره‌ای و کلیسای جهانی از جشنواره‌ برلین، از مهم‌ترین آثار و جوایز این سینماگر چینی هستند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها