{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تجلیل از ستاره سینمای فرانسه در اسپانیا

تجلیل از ستاره سینمای فرانسه در اسپانیا
کدخبر : 5589

جشنواره اسپانیایی سن سباستین با اهدای جایزه افتخاری دونستیا به «ماریون کوتیار»، از این ستاره فرانسوی تجلیل می‌کند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایرنا، ماریون کوتیار بازیگر فرانسوی برنده جایزه اسکار که جدیدترین فیلم او، آنت، آغازگر جشنواره کن ۲۰۲۱ بود و جایزه بهترین کارگردان را برد، در شب افتتاحیه شصت و نهمین جشنواره فیلم سن سباستین، جایزه افتخاری دونستیا را دریافت می‌کند.

کوتیار که برای بازی در نقش ادیت پیاف در فیلم زندگی زیباست جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا را کسب کرد، همکاری با برخی از مطرح‌ترین فیلمسازان آمریکایی و اروپایی از جمله ژاک اودیار، مایکل مان، کریستوفر نولان، وودی آلن، استیون سودربرگ، جیمز گری، برادران داردن، ارنو دسپله چین، گیوم کنه و لئوس کاراکس را در کارنامه خود دارد.

این هنرپیشه ۴۵ ساله علاوه بر آنت، یک فیلم دیگر نیز در جشنواره کن امسال داشت؛ مستند زیست محیطی بزرگتر از ما (Bigger Than Us) به کارگردانی فلور واسور و تهیه کنندگی خودش. جشنواره سن سباستین در بخشی از آیین قدردانی خود از کوتیار، روز ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) این مستند را در سالن ویکتوریا یوجینیا به نمایش خواهد گذاشت.

شصت و نهمین دوره جشنواره بین المللی سن سباستین از ۲۶ شهریور با اکران درام تاریخی یک ثانیه، جدیدترین ساخته «ژانگ ییمو» کارگردان مطرح چینی، افتتاح خواهد شد و تا سوم مهر ادامه دارد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها