{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حضور «زنگ تفریح» در بخش رسمی جشنواره «نوادا سیتی» آمریکا

حضور «زنگ تفریح» در بخش رسمی جشنواره «نوادا سیتی» آمریکا
کدخبر : 5658

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه‌آزاد، به بخش مسابقه آثار کوتاه داستانی بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی «نوادا سیتی» آمریکا راه یافت.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایرنا، بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی نوادا سیتی (Nevada City Film Festival) امروز (جمعه پنجم شهریور/۲۷ اوت) رسما آغاز به کار می‌کند و فیلم کوتاه زنگ تفریح از ایران در بخش مسابقه آثار کوتاه این جشنواره برای جوایز اصلی در این بخش به رقابت می‌پردازد.

جشنواره فیلم نوادا سیتی در سال ۱۳۸۰ (۲۰۰۱ میلادی) آغاز به کار کرد و هرسال در شهریور ماه (اواخر اوت/ سپتامبر) در شهر تاریخی نوادا سیتی در آمریکا برگزار می‌شود. این جشنواره آثار مستقل شاخص را از سراسر جهان به نمایش می‌گذارد و فیلمسازان مطرح جهانی، فعالان صنعت سینما، و بیش از سه هزار نفر علاقه مند و مخاطب را در هر دوره به این رویداد جذب می‌کند.

جشنواره بین‌المللی نوادا سیتی به دلیل توجه ویژه به سینمای مستقل به «ساندنس» سیه‌را معروف است و استعدادهای نو، آثار خلاق و مترقی را کشف و به جامعه سینمایی معرفی می‌کند. فیلم کوتاه «زنگ تفریح» با نام بین‌المللی The Recess به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد، در سی و ششمین حضور جهانی، در بخش رقابتی آثار کوتاه داستانی این جشنواره برخط (آنلاین) به نمایش درمی‌آید.

فیلم کوتاه زنگ تفریح به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه‌آزاد، برگرفته از ماجرای دختر آبی است و قصه‌ یک دختر دبیرستانی یاغی را روایت می‌کند که می‌خواهد در طول زنگ تفریح و با کمکِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج شود و برای تماشای مسابقه‌ فوتبال استقلال- العین در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه آزادی برود.

از افتخارات زنگ تفریح می‌توان به کسب جایزه بهترین بازیگر (موژان کردی) از سی و سومین دوره جشنواره دانشجویی «Living Skies» در کانادا، بهترین فیلم کوتاه داستانی از هجدهمین دوره جشنواره فیلم آکسفورد، بهترین فیلم داستانی از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم «جانز هاپکینز» در آمریکا، بهترین درام کوتاه داستانی از پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «فروزن» سانفرانسیسکو و کسب جایزه برجسته (نوید نیکخواه آزاد) دوازدهمین دوره جشنواره ایندی‌فست در آمریکا اشاره کرد.

موژان کردی در نقش سحر، ریحانه نبی‌یان در نقش طهورا، نیلوفر شکوهی‌نیا در نقش آیدا و غزل خلیلی در نقش سارا بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

فیلم کوتاه زنگ تفریح محصول شمید فیلم است و پخش جهانی آن را شرکت اسپانیایی Feel Sales برعهده دارد.

بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم نوادا سیتی در این دوره به علت همه‌گیری کرونا پنجم تا دوازدهم شهریور (۲۷ اوت تا ۳ سپتامبر) به‌ صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها