{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پخش جشنواره‌ای «بی‌پایان» آغاز شد

پخش جشنواره‌ای «بی‌پایان» آغاز شد
کدخبر : 5837

فیلم کوتاه «بی‌پایان» برای حضور در جشنواره ها آماده شد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری صبا، علیرضا عالی‌مهر کارگردان فیلم کوتاه «بی‌پایان» که پخش جشنواره‌ای آن به تازگی آغاز شده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره داستان این فیلم گفت: داستان این فیلم درباره برشی از زندگی پدر و پسری کارتن‌خواب است که روزشان را برای امرار معاش با جمع‌ کردن ضایعات شروع می‌کنند و این کار را تا آخرهای شب ادامه می‌دهند اما متاسفانه بخش بزرگی از درآمدشان صرف اعتیاد پدر می‌شود.

او درباره ایده ساخت این فیلم بیان کرد: سال‌هاست با موسسه‌ طلوع مهر بی‌نشان‌ها که به کمک آسیب‌دیدگان کارتن‌خواب می‌رود همکاری می‌کنم و به واسطه همین مساله با کسانی که درگیر اینگونه مسائل هستند و بهبود یافته‌اند آشنایی دارم. این فیلم بخش کوچکی از خاطرات آن‌هاست.

این کارگردان درباره عوامل و بازیگران فیلم «بی‌پایان» تاکید کرد: ۷۰ درصد عوامل و تمام بازیگران این فیلم از دوستان بهبود یافته موسسه طلوع بی‌نشان‌ها هستند. چند سالی‌ست که با این موسسه همکاری می‌کنم، کار آن‌ها رسیدگی به آسیب کارتن‌خوابی و اعتیاد است که چند مرکز برای فعالیت‌های خود دارد.

عالی‌مهر ادامه داد: بسیاری از افرادی که در این موسسه حضور داشتند، بهبود یافتند، نزد خانواده برگشتند، شغل پیدا کردند و همانطور که می‌بینید هنرمندانی از میان‌شان پدید آمده است. همکاری با این دوستان بسیار لذت‌بخش است، آن‌ها به واسطه دردی که سال‌ها کشیده‌اند و درنهایت بهبود یافته‌اند، روح بسیار پاکی دارند افراد که در رنج سنی کودک و نوجوان هستند از استعداد زیادی برخوردارند.

این فیلمساز درباره لوکیشن‌های ساخت این فیلم اظهار کرد: لوکیشن اصلی فیلم یکی از پاتوق‌های کارتن‌خواب‌هاست، باید گفت بیشتر صحنه‌ها در سطح شهر تهران فیلمبرداری شده است.

او با اشاره به اینکه مدت زمان فیلم ۱۵ دقیقه است، عنوان کرد: مدت زمان فیلم بیشتر بود اما به دلیل فرمت جشنواره‌ها کمی آن را کوتاه کردیم. دلیل بلند بودن مدت زمان فیلم هم خواسته من برای نمایش مسیر روزانه کارتن‌خواب‌ها برای جمع‌آوری ضایعات بود اما چون اکثر جشنواره‌های معتبر پذیرای فیلم‌های کوتاه تا ۱۵ دقیقه هستند، مجبور به کوتاه کردن «بی‌پایان» شدم که البته به داستان آن آسیبی وارد نکرد.

عالی‌مهر در پایان درباره پخش جشنواره‌ای فیلم مطرح کرد: نخستین حضور بین‌المللی «بی‌پایان» در جشنواره حقوق‌بشر کانادا با عنوان HECare Film Festival (Human- Environment Care Film Festival HECFF) اتفاق افتاد که اولین رویداد فرهنگی این کشور منحصرا درباره مراقبت از محیط زیست انسان و مسائل حقوق بشر و حفاظت از محیط زیست است.

 

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از برنامه ریز: روژان کردنژاد، دستیار کارگردان: امیر عباسی، منشی صحنه:نغمه عزیزی، تصویر بردار: امیر خاکساری، دستیار تصویر: ارسلان زارعی، تدوین گر: علیرضا خاکساری، صحنه و لباس: مهران زائر حسینی، گریم: معصومه جاوید، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، صدابردار: علی ذوالفقاری، صداگذار: محمد مهدی جواهری زاده، مدیر تولید: عرفان قنبری، عکاس: سمیرا ترکمن پری، بازیگران: ماهان چهری، محمدرضا برزا، جواد قاسمی، ابراهیم شهری، سید اصغر موسوی، مرتضی احمدزاده، ایرج امیر، علی عابدینی، علی محفوظی، فرزاد سلگی.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها