{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دو جایزه اصلی جشنواره ویتره فرانسه به دشت خاموش رسید/ تی تی جایزه عمومی جشنواره را از آن خود کرد

دو جایزه اصلی جشنواره ویتره فرانسه به دشت خاموش رسید/ تی تی جایزه عمومی جشنواره را از آن خود کرد
کدخبر : 8844

«دشت خاموش» برنده جایزه بهترین فیلم و جایزه آموزشی و فرهنگی از جشنواره ویتره فرانسه شد.

به گزارش هنر ام‌روز، فیلم سینمایی دشت خاموش به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی سعید بشیری که این روزها در سینماهای هنروتجربه روی پرده است، جایزه بهترین فیلم و جایزه آموزشی و فرهنگی بهترین فیلم از نگاه هیات داوران مدرسان و استادان سینما را از دومین دوره جشنواره فیلم تصاویری تازه از ایران در ویتره فرانسه از آن خود کرد. 

به گزارش ایرنا، همچنین فیلم تی تی به کارگردانی آیدا پناهنده نیز جایزه جایزه عمومی این جشنواره را به خود اختصاص داد. 

دشت خاموش به زندگی و کار چند خانواده کارگری با کارفرما می‌پردازد و پخش بین‌المللی این فیلم سینمایی برعهده علی قاسمی است.  

دومین جشنواره سینمای ایران در شهر ویتره فرانسه با عنوان «تصاویری تازه از ایران» از تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) تا ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) در شهر کوچک ویتره فرانسه برگزار شد و فیلم‌های خورشید ساخته مجید مجیدی، من اینجا هستم ساخته عباس امینی، جهان با من برقص به کارگردانی سروش صحت به همراه دو مستند سایه‌های بی‌خورشید مهرداد اسکویی و سونیتا از رخساره قائم مقامی، دیگر فیلم‌هایی بودند که در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته شدند. 

جشنواره «تصاویر تازه‌ای از ایران» در ویتره فرانسه امسال دومین دوره برگزاری خود را با هدف پرداختن به فرهنگ و سینمای ایران تجربه کرد. 

روح الله حسینی، ابراهیم مختاری، آگنیس دو ویکنو استاد رشته تاریخ فیلم در دانشگاه پاریس، جولی بورده متخصص روانشناسی، «میشل دیدیه» متخصص علوم اجتماعی، پیتر لاتزکو کارگردان مجموعه مستند ایران از آسمان و ستاره پیرخردی منتقد فیلم ایرانی، داوران این دوره از این جشنواره بودند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها