{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رضا بهرام ۳۹۵ ، حجت اشرف زاده ۲۹۵ هزار تومان/ صندلی ها پر، برخی ایستاده کنسرت را دیدند؛ پروتکل پر

رضا بهرام ۳۹۵ ، حجت اشرف زاده ۲۹۵ هزار تومان/ صندلی ها پر، برخی ایستاده کنسرت را دیدند؛ پروتکل پر
کدخبر : 10318

کنسرت های روی صحنه ، قیمت بلیت ها و میزان مقررات های کرونایی را در این مطلب بخوانید.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از ایران آرت، با رسیدن زمستان، چراغ سالن‌های کنسرت در پایتخت هم روشن شد؛ گروه‌های موسیقی بعد از دو سال کنسرت‌‌های خود را در سالن‌های بزرگ پایتخت برگزار می‌کنند.

تا ‌ماه گذشته جزیره کیش و کشورهایی چون ترکیه میزبان گروه‌های موسیقی پاپ بودند و حالا با برداشته‌شدن فروش ۵۰ درصدی صندلی‌های سالن، کنسرت‌گذاران و سالن‌داران راضی به برگزاری اجراهای خود در تهران هم هستند.

با توجه به در پیش بودن ایام سوگواری فاطمیه در هفته‌های آتی و توقف برگزاری کنسرت‌ها، آنچه پیش رو دارید برنامه مهم‌ترین کنسرت‌هایی است که در هفته جاری اجرا خواهند شد.

تالار وحدت و یاد درگذشتگان
در روزهای گذشته، تالار وحدت پس از دو سال دوری از تماشاگران، میزبان سه کنسرت موسیقی شد، این تالار ۲۴ ماه گذشته تنها میزبان چند اجرای آنلاین شده بود و بعد از ماه‌‌ها دوری از اجرا با تماشاگر 2کنسرت «رکوئیم موتزارت» و «رسیتال پیانوی آرش گوران» را برگزار کرد.

در برنامه «رکوئیم موتزارت» بردیا کیارس رهبری آن را به‌عهده داشت و ارسلان کامکار و مهدی قاسمی (رهبر گروه کر شهر تهران)، میلاد عمرانلو (رهبر گروه کر تنال) و نوازندگان و خوانندگان کر ارکسترها، آن را همراهی می‌کردند.

«رکوئیم» یک موسیقی آیینی به یاد درگذشتگان است که موتزارت آن را به فرمی موسیقایی در موسیقی کلاسیک تبدیل کرده است. 

سومین کنسرت را نزهت امیری برگزار کرد؛ نزهت امیری در نخستین روزهای زمستان چوب رهبری ارکستر را به‌دست گرفت. وی رهبری «ارکستر سرزمین مادری» را برعهده داشت. در این اجرا، قطعاتی از روح‌الله خالقی، گلنوش خالقی، توفیق قلی‌اف، مهرداد دلنوازی و بهزاد عبدی اجرا شد.

ماخولا در آزادی
علاوه بر اجراهای تالار وحدت در سه روز اول زمستان، برج آزادی هم میزبان کنسرت «ماخولا» است، این گروه کنسرت از هنرمندان شمالی هستند که در تهران به اجرای برنامه می‌پردازند؛ کنسرتی که قرار است نهم و دهم دی‌ماه ساعت ۲۰ برگزار شود. قیمت بلیت‌های این کنسرت ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

در هفته آخر دی‌ماه هم گروه کنسرت ارکستر اقوام ایرانی هیژان در تالار وحدت‌، ساعت‌21:30 برگزار می‌شود.

تالار وحدت هم نهم دی‌ماه، میزبان کنسرت حسین صفامنش است.

آهسته و پیوسته در پاپ
در روزهای پایانی هفته هم گروه‌های پاپ اجرای خود را در سالن‌های بزرگی چون اسپیناس‌پلاس برگزار می‌کنند.

یکی از نگرانی‌های علاقه‌مندان به موسیقی پاپ، افزایش قیمت بلیت‌های کنسرت است که هم‌اکنون در سالن‌های بزرگ چون اسپیناس و برای کنسرت رضا بهرام قیمت بلیت‌‌ها بین 100 تا 395هزار تومان است. قیمت این بلیت در حالی است که بهرام 3روز متوالی در این سالن کنسرت دارد.

همچنین در 2روز پایانی هفته هوروش‌بند در 2سانس مختلف در این سالن هم اجرای خود را دارد.

سالن ایرانیان هم نهم و یازدهم دی کنسرت‌های مهدی احمدوند و محسن ابراهیم‌زاده را برگزار می‌کند. در مقایسه با برگزاری کنسرت‌های پاپ فعلا کیش برنامه‌های‌ متنوع‌تری‌ دارد. کیش در روزهای آتی میزبان 7 گروه پاپ خواهد بود.
 

رعایت پروتکل در کار نیست
یکی از نکات قابل‌توجه در خرید بلیت‌های کنسرت، مقرراتی است که حین خرید باید رعایت شود، ازجمله عدم‌حضور کودکان زیر 8سال در سالن‌های موسیقی و ارائه کارت واکسن هنگام ورود به سالن‌های کنسرت است.

همچنین با اینکه ظرفیت صندلی‌‌ها به‌طور کامل به فروش می‌رسد، اما در سایت خرید عنوان شده که فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شده و بعد از خرید 2 بلیت صندلی‌های بعد و قبل فروشی ندارد. اما همه اینها در مرحله اجرا نادیده گرفته می‌شود.

یکی از کنسرت‌هایی که در شب‌های گذشته در سالن اسپیناس‌‌پلاس برگزار شد، کنسرت حجت اشرف‌زاده بود؛ کنسرتی که قیمت بلیت‌هایش تا سقف 395هزار تومان تعیین شد. اما در این کنسرت که تمام صندلی‌ها پر شده بود، بسیاری نیز به شکل سرپا مخاطب این کنسرت بودند. خبری از کارت واکسن نبود و کودکان و نوزادان هم جزو مخاطبان این کنسرت بودند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها