{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

طالبان رشته موسیقی را از دانشگاه کابل حذف کرد

طالبان رشته موسیقی را از دانشگاه کابل حذف کرد
کدخبر : 12954

‌شماری از منابع در دانشگاه کابل می‌گویند که حکومت طالبان رشته موسیقی را از دانشکده‌ هنر این دانشگاه را حذف کرده است.

به گزارش هنر ام‌روز، به گفته شماری از دانشجویان رشته موسیقی این دانشگاه٬ طالبان به آنان گفته که می‌توانند مضامین عمومی‌ از جمله ثقافت اسلامی و تاریخ معاصر را در دیگر رشته‌ها از جمله سینما یا مجسمه‌سازی ادامه بدهند اما خبری از دروس عملی موسیقی نیست. این در حالیست که به گفته این دانشجویان بیش از ۸۰ درصد درس‌های این رشته عملی است.

یک منبع دیگر به بی‌بی‌سی گفت که دولت طالبان نام رشته موسیقی دانشکده هنر را به «تصنیف و ترانه» تغییر داده و قرار است محتوای درسی این رشته نیز متفاوت باشد.

دانشجویان رشته موسیقی دانشگاه کابل می‌گویند با وجود سال‌ها زحمت در حال حاضر در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند.

این در حالی است که پس از تصرف افغانستان به دست طالبان تعداد زیادی از استادان رشته موسیقی این دانشگاه به خارج از کشور فرار کردند.

طالبان تاکنون در این مورد به صورت رسمی ابراز نظری نکرده‌اند.

این خبر واکنش‌ شماری از کاربران افغان در شبکه‌های اجتماعی را نیز به همراه داشته است.

برخی از کاربران در این مورد ابراز نگرانی کرده و آن را مورد انتقاد قرار داده‌اند اما شماری دیگر با استقبال از این اقدام آن را گام مثبت در راستای ترویج قوانین اسلامی خوانده‌اند.

طالبان موسیقی را حرام و ممنوع می‌دانند. در روزهای پس از تسلط طالبان بر کابل، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نیز گفت که "موسیقی در اسلام حرام است... اما ما به جای فشار وارد آوردن به مردم، امیدواریم بتوانیم آنها را قانع کنیم که چنین کاری نکنند."

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها