{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مشهور شدن رپر محجبه که از فقر و مشکلات زنان می‌خواند

مشهور شدن رپر محجبه که از فقر و مشکلات زنان می‌خواند
کدخبر : 14572

این خواننده ۲۲ ساله می‌گوید که از امینم و کویین لطیفه، رپر‌های مشهور امریکایی الهام گرفته است.

به گزارش هنر ام‌روز، اوا بی، خواننده موفق رپ در پاکستان که در فضای مجازی میلیون‌ها علاقمند و دنبال‌کننده دارد، اولین زن رپر محجبه در این کشور است او در صحبت با خبرگزاری فرانسه گفته صورت همیشه پوشیده‌اش باعث شده کسی در بیرون از خانه او را نشناسد.

 

به رغم معروفیت، کسی این خواننده را با صورتی پوشیده در خیابان نمی‌شناسد. او می‌گوید خنده دار است که مردم در بیرون مرا نمی‌شناسند، اما هر از چند گاهی کسی مثل یک مغازه دار از من می‌پرسد که آیا من اوا بی هستم یا نه.

وی گفت: مردم جلوی من به آهنگ‌های من گوش می‌دهند، ولی نمی‌ندانند که در مقابل آن‌ها ایستاده ام. اغلب این اتفاق برای من می‌افتد.

به گزارش فرارو، این خواننده ۲۲ ساله می‌گوید که از امینم و کویین لطیفه، رپر‌های مشهور امریکایی الهام گرفته است. وی نخست ترانه‌های خود را در صفحه فیسبوکش منتشر کرد و پس از اینکه طرفداران زیادی پیدا کرد کارش را به طور جدی دنبال کرد.

460570_581

اوا بی، پنهان از خانواده به بهانه تحصیل به استودیو‌های موسیقی می‌رفت و آهنگ‌های خود را ضبط می‌کرد. وقتی برادر و خانواده اش خبردار شدند با واکنش شدید آن‌ها مواجه شد.

اوا می‌گوید وقتی خانواده ام دیدند که روی خواسته ام مصمم هستم تسلیم شدند.

وی گفت: به کسانی که مخالف کار من هستند فقط می‌خواهم بگویم به کار خودشان مشغول باشند. کاری که من انجام می‌دهم هیچ ضرری به کسی نمی‌رساند. من آهنگ می‌خوانم و چیز بدی در آن وجود ندارد.

این خواننده به صراحت در آهنگ‌های خود از مشکلات زنان و فساد در پاکستان می‌گوید.

460571_689

برای اوا بی، حجاب همیشه بخشی غرور آفرین از هویت مسلمان او بوده است، اما تصویر او را به عنوان یک خواننده رپ نیز مشخص کرده است.

وی گفت: این روز‌ها برای موزیک ویدئو‌ها لباس‌های شیک تری می‌پوشم، بنابراین متمایز می‌شوم. اما حتی در آن زمان هم همیشه حجابم را حفظ می‌کنم.

اوا بی اظهار کرد: رسانه‌ها به جای من روی حجاب من تمرکز کرده‌اند... آن‌ها این کار را برای هیاهو انجام می‌دهند. چیزی که او او را خوشحال می‌کند، جریان پیام‌هایی از دختران و زنانی است که از دیدن یک زن با حجاب در رسانه‌ها به وجد آمده اند. از اینکه به آن‌ها الهام می‌دهم احساس خوشحالی می‌کنم.

وی در منطقه بزرگ لیاری واقع در شهر کراچی که ده‌ها سال درگیر خشونت گروه‌ها و فقر بود و زمانی یکی از خطرناک‌ترین مناطق پاکستان محسوب می‌شد، الهام بخش نسلی از هنرمندان شده است.

منبع: ایران آرت

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها