{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پاسخ همایون شجریان به بلیت های لاکچری/ پاسخ مردم به همایون از پنج به یازده!

پاسخ همایون شجریان به بلیت های لاکچری/ پاسخ مردم به همایون از پنج به یازده!
کدخبر : 14739

همه چیز درباره قیمت بلیت کنسرت همایون شجریان و پیام همایون درباره اختلال در روند بلیت فروشی را یک جا در این مطلب بخوانید.

به گزارش هنر ام‌روز، یک خبر و یک تحلیل درباره کنسرت تیرماه همایون شجریان : همه چیز درباره قیمت بلیت کنسرت همایون شجریان و پیام همایون درباره اختلال در روند بلیت فروشی را یک جا در این مطلب بخوانید

 

همایون: کنسرت از پنج شب به ۱۱ شب افزایش یافت

همایون شجریان طی پستی در حساب رسمی خود در اینستاگرام دلایل اختلال در سایت بلیط فروشی کنسرتش را توضیح داد.

شجریان نوشت: «مخاطبان محترم با سپاس از مهر و لطف شما پس از پیش آمدن اتفاق‌های روز ۲۲ خرداد در سایت تیوال گزارشی از موضوع را به استحضار علاقه‌مندان می‌رسانم سایت تیوال با آگاهی از اشتیاق مخاطبان آمادگی لازم برای مراجعه چندین برابر نسبت به پیشینه ظرفیت فروش را با ارتقاء و افزایش امکانات فنی و سخت افزاری و نرم افزاری تدارک دیده بود. از آنجا که تعداد مراجعه کنندگان روز یکشنبه ۲۲ خرداد در همان ثانیه‌های نخستین بسیار فراتر از تصور به بیش از ۱۵ برابر رسید، این سایت با کندی مواجه گردید که بلافاصله تصمیم به توقف فرایند فروش گرفته شد. با توجه به موضوع فوق در زمان کوتاه باقی مانده تا شروع اجرای کنسرت‌ها چند راه کار میسر و عملی بررسی و نهایی شد.

۱. تعداد روزهای اجرای برنامه از پنج اجرا به ۱۱ اجرا در تیر ماه افزایش یافت.

۲. سایت تیوال مجددا نسبت به ارتقا بیشتر و افزایش امکانات فنی سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای افزایش ظرفیت سایت خود اقدام کرد.

۳. از آنجا که بخش جدی از مشکل پیش آمده به دلیل مراجعه همزمان علاقه مندان در راس ساعت اعلام شده بود برای مدیریت این موضوع و پرهیز از ترافیک لحظه‌ای بیش از اندازه علاقه‌مندان می‌توانند به فراخور در روز سه شنبه ۲۴ خرداد برای خرید بلیط به سایت تیوال مراجعه نمایند و ساعت مشخص اعلام نمی‌شود.

پاتک همایون شجریان به بلیت های لاکچری

خراسان نوشت: نیمه خردادماه بود که برگزاری نشست خبری کنسرت‌نمایش «سی‌صد» و آغاز بلیت‌فروشی‌اش در سایت ایران‌کنسرت، سر و صدای زیادی به‌پا کرد. ماجرا از این قرار بود که تهیه‌کننده «سی‌صد» شروع قیمت بلیت‌ها را از ۷۰ هزار تومان اعلام کرد تا به گفته خودش اقشار مختلف مردم بتوانند این اجرا را ببینند؛ وعده‌ای که مشخص شد بیشتر، شوخی و نمایش تبلیغاتی بوده و واقعیت چیز دیگری است. بعد از انتشار این خبر و بازتاب‌های منفی‌اش در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، خبر رسید که قیمت بلیت کنسرت‌های امید حاجیلی و اشوان در کیش هم دست‌کمی از قیمت بلیت‌ «سی‌صد» ندارد و حتی در مقایسه با این کنسرت‌نمایش، بیشتر هم هست. تا این‌که ۱۹ خردادماه، همایون شجریان از برگزاری کنسرتش در روزهای ابتدایی تیرماه به همراه یک شگفتانه خبر داد.

کنسرت‌نمایش «سی‌صد» با طراحی و آهنگ‌سازی برادران پورناظری، خوانندگی رضا بهرام و حضور بازیگرانی مانند جواد عزتی، رضا کیانیان، ماهور الوند و...، قرار است از ۲۶ خردادماه در فضای باز کاخ سعدآباد روی صحنه برود. نشست خبری این کنسرت‌نمایش، روز ۱۲ خردادماه با حضور عوامل برگزار شد و محمدحسین توتونچیان، تهیه‌کننده درباره قیمت بلیت‌ها گفت: «هم‌اکنون ارزان‌ترین بلیت کنسرت‌ها از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و بالاتر می‌رود؛ اما ما بنا را بر این گذاشتیم که قیمت بلیت‌ها از ۷۰ هزار تومان آغاز ‌شود تا اقشار مختلف مردم بتوانند از برنامه ما استفاده کنند».

در حالی که اگر سری به سایت ایران‌کنسرت بزنید، متوجه خواهید شد که خبری از بلیت ۷۰ هزار تومانی نیست و میانگین قیمت بلیت‌های این برنامه ۳۰۰ هزار تومان و بالاترین مبلغ بلیت هم ۶۹۵ هزار تومان است. اگر بلیت ۷۰ هزار تومانی‌ای هم به فروش می‌رسد، تعدادش آن‌قدر کم است که اصلاً به چشم نمی‌آید. در ادامه لاکچری شدن اجراهای موسیقی، بلیت کنسرت‌های امید حاجیلی و اشوان در کیش از ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت بلیت کنسرتِ ۲۶ خرداد هوروش‌بند در کیش هم از ۳۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که قیمت بلیت کنسرت‌های اشرف‌زاده و خواجه‌امیری در تهران از ۱۲۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است. رقم بلیت‌ها در دیگر شهرها از جمله اصفهان و یزد هم با مبالغی کمتر از این به فروش می‌رسد. برای مثال، بلیت کنسرت استاد شهرام ناظری در تاریخ ۲۵ و ۲۶ خرداد از ۱۳۰ تا ۲۸۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

این یعنی برگزارکننده‌های کنسرت در ایران از قانون خاصی برای قیمت‌گذاری بلیت‌ها پیروی نمی‌کنند و هر گروهی با هر قیمتی که بخواهد، بلیت‌فروشی می‌کند. در این صورت، اگر قرار بر بالارفتن بی‌حساب و کتاب قیمت‌ها باشد، به زودی رفتن به کنسرت هم مخصوص طبقه‌ای خاص خواهد بود.

شگفتانۀ همایون برای دانشجویان

همایون شجریان روزهای یکم، دوم، سوم، پنجم و ششم تیرماه با گروه «سیاوش» به رهبری آرش گوران در سالن همایش‌های وزارت کشور به صحنه می‌رود. این خواننده با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش یک خبر خوش به دانشجوها داد: «برای امکان حضور بیشتر علاقه‌مندان، کمینه بهای بلیت درنظر گرفته شده است و همچنین جایگاه VIP جهت اهدا به دانشجویان اختصاص داده شده است و آن‌ها می‌توانند در صورت تمایل، شماره دانشجویی خود را از ساعت ۱۷:۰۰ یک‌شنبه ۲۲ خرداد لغایت ۱۷:۰۰ چهارشنبه ۲۵ خرداد به شماره ۲۰۰۰۹۰۹۰ ارسال کنند و چنان‌چه درخواست‌های رسیده بیش از گنجایش جایگاه مذکور باشد، انتخاب به قید قرعه انجام خواهد شد».

قیمت بلیت‌ این کنسرت‌ها که فروش آن از عصر دیروز آغاز شده، ۱۲۰ تا ۳۹۵ هزار تومان است. این خبر خوش همایون در روزهایی که کنسرت‌های لاکچری قد علم کرده‌اند، بازتاب گسترده‌ای در میان اهالی موسیقی به ویژه دانشجویان داشت؛ از جمله این‌که: «همایون شجریان سود چند صد میلیونی کنسرتش را بخشید تا دانشجوها موسیقیِ خوب گوش بدهند»، «همایون شجریان با آن هنر و آوازه و محبوبیت، جایگاه VIP کنسرتش را رایگان به دانشجوها داده، بعد خواننده‌های پاپ بلیت ۷۰۰ هزارتومانی می‌فروشند، تازه در کنسرتشان هم پلی‌بک می‌خوانند!»

منبع: ایران آرت

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها