{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اولین دیزنی لند جهان چه شکلی بوده است؟ + معرفی بهترین دیزنی لندهای جهان

اولین دیزنی لند جهان چه شکلی بوده است؟ + معرفی بهترین دیزنی لندهای جهان
کدخبر : 16592

اولین نقشه ساخت دیزنی لند توسط والت دیزنی در سال‌های دور کشیده شد.

والت دیزنی، بنیانگذار شرکت دیزنی، برای اولین بار نقشه دیزنی لند را در سال ۱۹۵۳ کشید تا بتواند برای ساخت آن سرمایه جذب کند، زیرا استودیوی خود او حاضر نبود هزینه آن را بپردازد.

این نقشه با جوهر رنگی و در دو روز نقاشی شده و با دست‎خط خود والت دیزنی زیرنویسی شده است.

والت دیزنی، خالق میکی ماوس و ده‌ها شخصیت محبوب دیگر این نقشه را با کمک دوست و همکارش "هرب رایمن" نقاشی کرد.

 

فیلم خارجی

سپس این نقشه به یکی از کارمندان دیزنی اهدا شد و بیش از ۶۰ سال از انظار عمومی دور ماند.

روی، برادر والت نقشه را در ۱۹۵۳ به سرمایه‌داران در شرکت رسانه‌ای "‌ای بی سی" ارائه کرد و سرانجام پارک در سال ۱۹۵۵ ساخته شد.

مارک ایتون، مسئول حراجی ایتون گالریز در لس آنجلس گفت: "در یک رقابت پرهیجان نقشه به مبلغ ۷۰۸۰۰۰ دلار فروخته شد و به این ترتیب گرانترین نقشه دیزنی لند است که تاکنون فروخته شده است."

والت دیزنی این نقشه را به گرناده کوران، از کارمندان دیزنی داد، فردی که بازدید کنندگان را سوار بر خودروهای گردشی به دور پارک می‌گرداند.

او گفت: "من این نقشه را به خاطر تاریخ نگه داشتم. من آن را برای احترام به سهم هنری والت نگه داشتم."

اولین پارک تفریحی دیزنی‌لند در آناهایم، کالیفرنیا در یک محوطه پارکینگ ۱۰۰ هکتاری ساخته شد.

در بیش از ۶۰ سالی که از افتتاح آن می‌گذرد، ۶۵۰ میلیون بازدید کننده را به خود جلب کرده است.

در ادامه به معرفی سه تا از بهترین و بزرگترین دیزنی لندهای جهان می‌پردازیم. 

  • دیزنی‌ لند پاریس

یکی از بهترین دیزنی لندهای دنیا، دیزنی لند پاریس است که قدیمی‌ترین نسخه کپی شده از دیزنی لند آمریکاست. در ابتدا مردم فرانسه، این پارک تفریحی را به دلیل همین کپی برداری از سبک آمریکایی نپذیرفتند ولی امروزه این دیزنی لند به یکی از معروف ترین جاذبه های فرانسه و حتی اروپا تبدیل شده است. این دیزنی‌لند در شهر مارن، حومه شرقی پاریس ساخته‌ شده و حدودا ۵۱ کیلومتر با پاریس فاصله دارد. اگر پا به دیزنی لند پاریس بگذارید، انگار وارد دنیای سفیدبرفی و هفت کوتوله و سیندرلا شده‌اید و ممکن است دلتان بخواهد سری به رابینسون کروزوئه بزنید. اگر هم به این فضا علاقه ندارید، می‌توانید پا به دنیای ماشین‌های زمان یا آدم فضایی‌ها بگذارید. در دیزنی لند پاریس ۷ هتل ۲ تا ۵ ستاره وجود دارد. همچنین در این مجموعه استودیوها و استخرهایی قرار دارد که در استودیوها کودکان می‌توانند کارتون‌های والت دیزنی را تماشا کنند.

همچنین فروشگاه‌های مخصوص فروش محصولات والت دیزنی، رستوران‌ها و تئاتر کودکان در این مرکز تفریحی قرار دارد. جالب است بدانید که دیزنی لند پاریس در سال ۲۰۰۸ به پربازدیدترین جاذبه اروپا تبدیل شد. دیزنی لند پاریس مجموعه‌ای از دنیاهای بازی متعدد است که هر بخش، کاراکتر و ویژگی های خاص خود را دارد. تمام این قسمت‌ها به بخش اصلی پارک یعنی خیابان اصلی متصل می‌شوند. در این خیابان  در ساعاتی خاص، شخصیت‌های کارتون‌های دیزنی رژه می‌روند و موسیقی آنها را همراهی می‌کند.

فیلم خارجی

  • دیزنی لند هنگ کنگ

برای کسانی که به تور هنگ کنگ می‌روند، بازدید از دیزنی لند (Hong Kong Disneyland) از بایدهای سفرشان خواهد بود، به خصوص اگر همراه با بچه‌ها به این سفر آمده باشند. جاذبه‌های خاص و حال و هوای فرهنگ چینی حاضر در این شهربازی شما را حسابی غافلگیر خواهند کرد. با قدم گذاشتن در این پارک شما حس می‌کنید که وارد یک سرزمین عجایب واقعی شده‌اید. میکی‌ماوس و دوستانش شما را در این سفر جادویی و خارق‌العاده همراهی خواهند کرد. با وجود مکان‌های خوش‌منظره و منحصربه‌فرد و هتل‌هایی با موضوعات مربوط به دنیای خیالی دیزنی شما می‌توانید از دنیای واقعی مدتی فاصله گرفته و به رویاهایتان رنگ حقیقت بزنید. در دسترس بودن انواع غذاهای خوشمزه چینی و آسیایی، دلیل مضاعفی برای مسافران تور چین برای آمدن به دیزی لند هنگ کنگ است.

در شهربازی دیزنی لند هنگ کنگ اولین بخشی که به آن می‌رسید بخش خیابان اصلی آمریکا است. با ورود به خیابان اصلی و با دیدن ساختمان‌های قدیمی، لامپ‌های خیابانی گازی و کالسکه‌هایی که در خیابان این سو و آن سو می‌روند شگفت‌زده خواهید شد. تاکسی‌های کلاسیک، قطار شهری و سالن شهر شما را به آمریکا در اوایل قرن بیستم می‌برند. المان‌های چینی هم در این بخش وجود دارند، مانند پلازا این، اولین رستوران چینی در خیابان اصلی که با خدمات خاصش به سبک رستوران‌های چینی در قرن نوزدهم جلب توجه می‌کند. با وجود تصویر قهرمان کارتونی مولان در همه جا، مسافران تور چین می‌توانند این نتیجه را بگیرند که این شخصیت بالاخره به خانه‌اش رسیده است. در فروشگاه‌های جالب این خیابان شما می‌توانید سوغاتی‌هایی عالی برای برگرداندن به خانه پیدا کنید.

اگر شجاع و بی‌باک هستید، به بخش سرزمین ماجراجویی بروید. در آن جا اسب‌های آبی، کبراها، فیل‌ها، اورانگوتان‌ها و کلی رویدادهای هیجان‌انگیز دیگر چشم‌انتظار شما هستند. این جاذبه در ابتدا و در حدود 50 سال پیش توسط خود والت دیزنی شکل گرفت، اما در دیزنی لند هنگ کنگ با جادوی قرن بیست و یکمی ترکیب شده و به سطح بالاتری رسیده است. نمایش شیرها مطمئنا شما را مجذوب خواهد کرد. با قایق می‌توانید به جزیره تارزان هم بروید. رستوران‌های این بخش به شما فرصت می‌دهند در این محیط جنگلی و بکر غذاهای عالی نوش جان کنید. برای ملاقات با سیندرلا، وینی خرسه، سفید برفی و زیبای خفته باید به بخش سرزمین خیال بروید. جذاب‌ترین بخش این قسمت بدون شک نمایش موزیکال 25 دقیقه‌ای در تئاتر داستان دیزنی است، جایی که با وجود جلوه‌های ویژه ترکیب شده با حرکات آکروباتیک شما فرصت پلک زدن را هم نخواهید داشت.

فیلم خارجی

 

  • دیزنی ‌لند توکیو

یکی از بهترین دیزنی لندهای دنیا در توکیو قرار گرفته است، بنابراین اگر روزی به ژاپن و مخصوصا توکیو سفر کردید، بازدید از دیزنی لند را فراموش نکنید. برای ورود به دیزنی‌لند توکیو باید ۵۰ دلار پرداخت کنید. در دیزنی لند توکیو، ۷ سرزمین موضوعی وجود دارد که دارای تزئینات و گردش‌گاه‌های فصلی است. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۳ این پارک میزبان ۱۷.۲ میلیون بازدیدکننده بود و عنوان دومین پارک موضوعی پر بازدید، بعد از قلمرو جادویی را به خود اختصاص داد. بازار جهانی (World Bazaar) در ورودی اصلی پارک قرار گرفته و یک مرکز خرید سرپوشیده است که در دو طرف آن فروشگاه‌ها و رستوران‌های مختلف قرار دارد. بازار جهانی مهم‌ترین بخش خرید پارک است که بسیاری از بازدیدکنندگان هنگام خروج از پارک در آن توقف کرده و خرید می‌کنند.

“سرزمین فردا” یکی از بخش‌های دیزنی لند توکیو است که موضوعات مربوط به فضا و تکنولوژی‌های آینده را به نمایش می‌گذارد. در “شهر کارتونی”  شما می‌توانید یک محله کارتونی را ببینید که دنیای میکی ماوس را در مقیاسی کوچک‌تر به نمایش گذاشته است. در این دنیای شبیه سازی شده، شخصیت‌های کارتونی مختلف، زندگی، کار و بازی می‌کنند. ” سرزمین فانتزی” نیز در مرکز پارک واقع شده و بر اساس فیلم‌های انیمیشنی کلاسیک دیزنی ساخته شده است. “کشور حیوانات” نیز یکی دیگر از قسمت‌های جذاب دیزنی لند توکیو است که خانه‌ کاراکتر‌های فیلم «ترانه‌ی جنوب» والت دیزنی در آن ساخته شده است.

بهترین دیزنی لندهای دنیا

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها