{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بهترین آلبوم‌های موسیقی که در سال ۹۸ منتشر شدند

بهترین آلبوم‌های موسیقی که در سال ۹۸ منتشر شدند
کدخبر : 1779

در سال ۹۸ آلبوم‌های موسیقی در سبک‌های متفاوت به بازار آمدند که با اقبال گسترده مخاطبان خود مواجه شدند. در این گزارش ۱۰آلبوم موسیقی منتشر شده در سال گذشته را به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌توان به صورت آنلاین و غیرحضوری آنها را خریداری کرد.

هنر ام‌روز-فاطمه اسماعیلی: ۱۰ آلبوم معرفی شده در سبک‌های مختلف موسیقی یعنی سنتی، پاپ، محلی و راک هستند و در این روز‌ها که به خاطر ویروس کرونا بهتر است از خانه‌ها خارج نشویم، می‌توان این آلبوم‌ها را از سایت بیپ تونز به صورت قانونی خریداری و دانلود کرد.

۱- آلبوم خراسانیات

"خراسانیات" عنوان آلبومی با خوانندگی «محمدرضا شجریان» و آهنگسازی «پرویز مشکاتیان» است. این آلبوم که در سال 1365 اجرا و ضبط شد 20 اسفند 98 منتشر شد. "خراسانیات" برگرفته از موسیقی مقامی خراسان است، و شجریان از اشعار باباطاهر عریان و ملک‌الشعرای بهار می‌خواند. اجرای موسیقی این اثر را گروه عارف بر عهده داشته است.

نوازندگان این آلبوم افرادی چون «پرویز مشکاتیان، منصور سینکی، جمشید عندلیبی، محمد فیروزی، اردشیر کامکار، بیژن کامکار، و ارژنگ کامکار» هستند.

«محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان» در گذشته نیز آثار مشترکی باهم داشته اند که از آن شمار می‌توان به ‌‌ آلبوم‌های "بیداد همایون"، "آستان جانان"، "سر عشق"، "نوا"، "دستان"، "گنبد مینا"، "دود عود"، "جان عشاق"، "بهاریه" و‌‌ "قاصدک" اشاره کرد.

نام قطعات این  آلبوم به این شرح است: مقدمه کاروانیان، گفتی که ممیر و چهار مضراب، زلفای  قجری، قطعه خزان، تکنوازی سنتور، ساز و آواز دشتستانی، یقین درم.

Mohammadreza-Shajarian-Khorasaniat

۲- آلبوم بی نام

"بی‌نام" با نام سابق "قمارباز" دهمین آلبوم «محسن چاوشی» خواننده پاپ است که سوم دی ماه 98 منتشر شد. این آلبوم با آهنگسازی، تنظیم و خوانندگی خود چاوشی است و اشعاری از مولانا، سعدی، وحشی بافقی و فصیح الزمان شیرازی خوانده شده است. انتشار آلبوم چند بار به علل و حواشی مختلف، مانند عدم موفقیت در اخذ مجوز قطعات، مشکلات نام آلبوم، و آماده نبودن نسخه‌های فیزیکی به تعویق افتاد.

«قند منی، گنجشک پریده، بر سلطان، چنگ، قمارباز، عقل و خرد، زاهد، باز آمدم، من ندانستم، قوم به حج رفته و راز» یازده قطعه آلبوم "بی‌نام" هستند.

1

۳- آلبوم دیوونه خونه مجازی

رضا یزدانی، خواننده موسیقی پاپ راک یازدهمین آلبوم خود با نام "دیوونه‌خونه مجازی" را در تاریخ دوم دی‌ماه 98 کرد. «مجید بابازاده، میثم یوسفی و مهدی ایوبی» ترانه سرایان این آلبوم هستند.  آهنگسازی قطعات، به‌جز چهار قطعه، بر عهده یزدانی بود.

از نوازندگان این اثر می‌توان به «میلاد عادل، سهیل زرین‌کلک، آرش زمانیان، محمد خرمی‌نژاد، آرش شریفی، سردار سرمست و علیرضا مهدی‌زاده» اشاره کرد.

«دیوونه‌خونه، شعرهامو تو بگو، تنفس چقدر سخته، بی‌هوا، تهران بدون تو، کافه گرامافون، کتونی، عشق آدم‌کش، دعا، قرمز، من باید زنگ بزنم و تنهام نزار رفیق» ۱۲قطعه این آلبوم هستند.

004-2

۴- آلبوم افسانه چشم‌هایت

"افسانه چشم‌هایت" آلبوم مشترک «همایون شجریان و علیرضا قربانی» و با آهنگسازی «مهیار علیزاده» پس از پنج سال در 19 آبان 98 منتشر شد. تولید این آلبوم که از آن به‌عنوان یکی از متفاوت‌ترین پروژه‌های شجریان و قربانی از مردادماه 93 آغاز شد و تا زمان انتشارش اظهارات ضد و نقیض و دلایل متعددی برای تأخیر در انتشار آن اعلام شد. در ساخت این آلبوم از سروده‌های «نیما یوشیج، احمد شاملو، علیرضا کلیایی، محمدرضا شفیعی کدکنی، محمدعلی بهمنی و سیمین بهبهانی» استفاده شده ‌است.

نام قطعات این آلبوم به این شرح است: «افسانه چشم‌هایت، پریشان حال، حیرانی، افسوس، بی خوابی، به تماشای نگاهت، درد مشترک 1 و 2 و 3 و بی قرار»

156755951

۵- آلبوم به من فرار کن

«محمدرضا علیمردانی» صداپیشه، بازیگر و مجری پس از انتشار چند تک آهنگ اولین آلبوم موسیقی خود را در شهریورماه 98 منتشر کرد.

علیمردانی با ترانه‌سراهایی از جمله «روزبه بمانی، حامد عسکری و حسین غیاثی» و آهنگسازانی نظیر «فرزین قره‌گزلو و امیر توسلی» همکاری کرده است.

از نوازندگان این آلبوم می‌توان به «میلاد نودست، میلاد عدل و نگار اعزاری» اشاره کرد.

«شاعر شدن، دار مکافات، به من فرار کن، همین الان یهویی، جان من و جان تو، حواست نیست، عشق نارفیق، ای وای، نه، بهترین خاطره، بغض و تنهایی» نام قطعات این آلبوم موسیقی هستند.

Mohammadreza Alimardani - Be Man Farar Kon (1)

۶- آلبوم صبر کن

آلبوم "صبر کن"  به خوانندگی «محمد معتمدی» و به آهنگسازی «مهیار علیزاده» و همکاری تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون در بهمن ماه 98 منتشر شد.

در این آلبوم 7 قطعه‌ای که به نام‌های «صبرکن، هیچ مگو، در هوایت بی قرارم، در هوایت، مرا یارا، اینجا جدا شدیم و از تولد» است از اشعار «مهدی مظاهری و مولانا» استفاده شده است.

«اندیشه فولادوند، لیندا کیانی و شایان صبور»(دکلمه)، «پدرام فریوسفی، میثم مروستی، پانیذ فریوسفی، امین غفاری، آتنا اشتیاقی و نگار نوراد، مهرناز دبیرزاده» از نوازندگان این آلبوم هستند..

POSTER22

۷- آلبوم  چِم

آلبوم چِم با آهنگسازی «سیاوش طالبی» و با صدای زنده‌یاد «ابوالحسن خوشرو»، خواننده و نوازنده نامدار موسیقی محلی مازندران در اسفند 98 منتشر شد. این هنرمند در دهم اسفند 1398، بر اثر بیماری درگذشت. او پیش از این آلبوم‌های متعددی از جمله موسیقی حماسی و آیینی مازندران و شاباجی را منتشر کرده بود.  مجموعه حاضر شامل هفت آهنگ باکلام در سبک موسیقی فولکلور مازندران و با اشعاری از «شعبان نادری رجه و کامبیز اکبری هولاری» است. از نوازندگان این اثر می‌توان به «رجب رمضانی، عبدالله خوشرو، بابک خوشرو، یحیی قدیری و محمد قدیر» اشاره کرد.

Abolhasn-Khoshroo-Chem

۸- آلبوم جالبوت

آلبوم جالبوت اولین اثر گروه «جالبوت» است که پس از چند سال فعالیتِ این گروه منتشر شده است. این مجموعه شامل ده آهنگ باکلام است. «محمدعلی ذاکری» خوانندگی و سرپرستی گروه را بر عهده دارد و از نوازندگان این گروه می‌توان به «حامد حمیدزاده، محسن خاش، آیدین رادکیا، آرش رئیسی، آرشام غفوری، آرین ملکیان و هومن عمادی» اشاره کرد. 

این آلبوم حال و هوای موسیقی بندرعباسی دارد که از 10 قطعه تشکیل شده که 6 قطعه آن با گویش بندری و 4 قطعه دیگر فارسی است.

«رولت روسی، تو اتندی، مش، امون از زمونی، لاجون، واخ وو، گپ شو، شناکن، فهمت ببه بالا و داروگ» نام قطعات آلبوم جالبوت هستند.

Jalboat-TF

۹- آلبوم هزارتو

آلبوم هزارتو اولین آلبوم رسمی گروه هزارتو است که به سبک راک در شهریور ماه ۹۸منتشر شد. این مجموعه شامل هشت آهنگ باکلام و یک آهنگ بی‌کلام در سبک موسیقی راک است. در هفت قطعه باکلام این آلبوم از ترانه‌های «کیانوش نقدی‌پور، سهراب سپهری و مسعود حصاری» استفاده شده است و یک قطعه بی کلام نیز دارد.

خوانندگی و نوازندگی گیتار بر عهده «کیانوش نقدی‌پور» بوده و از دیگر نوازندگان می‌توان به «کیان عفتی فرید، آرش چیانی، علی باغفر و پویا ملاحیان» اشاره کرد.

400x400 (2)

۱۰- آلبوم های نگار، و عشق آمد، در وادی عشق

سالار عقیلی در سال 98 سه آلبوم موسیقی روانه بازار کرد.

آلبوم در وادی عشق" با خوانندگی «سالار عقیلی» و آهنگسازی «کیوان کیانیان» در خردادماه ۹۸روانه بازار شد.

همکاری این دو هنرمند تلاشی است برای به تصویر کشیدن "وادی عشق" که با تلفیق موسیقی سنتی و مویه‌های تنبور و بهره گرفتن از اشعار عرفانی و همخوانی اذکارگونه خلق شده و به بار نشسته است. عقیلی در این آلبوم تلاش کرد تحریرها و کشش‌ها و لحن خوانش خود را به اصالت موسیقی تنبور نزدیک کند.

آلبوم "نگار" در هفتم مردادماه ۹۸منتشر شد. این آلبوم شامل هشت قطعه است که ترانه‌سرایی آن را «سعید رمضانی» بر عهده داشت و آهنگسازی آن را «شایان کریمی» انجام داد. فضای موسیقی و تنظیم حاکم بر آلبوم بر مبنای موسیقی ارکسترال مدرن است. به گفته خود عقیلی این آلبوم از متفاوت‌ترین آثار در کارنامه هنری‌اش محسوب می‌شود. از نوازندگان این اثر می‌توان به «بهزاد رواقی، فواد سمیعی، جمشید صفرزاده و علیرضا دریایی» اشاره کرد

آلبوم "و عشق آمد" به آهنگسازی و نوازندگی «مرتضی صنایعی» در ژانر موسیقی اصیل ایرانی یکی از آلبوم‌های عقیلی بود که در دی ماه 98 منتشر شد. این آلبوم شامل پنج آهنگ باکلام است که در آن‌ها از سروده‌های شاعران کهن و معاصر مثل «سعدی، محمدعلی بهمنی، اوحدی مراغه‌ای، بهادر یگانه، حافظ و محمود توسلیان» بهره گرفته شده است. از نوازندگان این اثر می‌توان به «علیرضا دریایی، کریم قربانی، آتنا اشتیاقی، پویا سرایی و بهزاد رواقی» اشاره کرد. 

س

 

 

ارسال نظر:

نظرات:
  • پاسخ

    خرید قانونی و دانلود «خراسانیات» از بیپ‌تونز:

    https://beeptunes.com/album/560575069/خراسانیات?aid=477491091&utm_medium=link&utm_source=link&utm_campaign=aff-share

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها