{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شعار امید از قلب بیروت

شعار امید از قلب بیروت
کدخبر : 2040
خبرنگار:

در بین خرابه‌های کلیسای «مار مارون» در منطقه جمیزه که تحت تأثیر انفجار بندر بیروت به شدت آسیب دیده، ستون‌های آهنی بلندی برای بازسازی آن تعبیه شدند که پشت شکاف‌های آن، ستون‌هایی از تار‌های صوتی بالا می‌آمد، که برای لبنان آواز می‌خواند.

به گزارش هنرام‌روز و به نقل از الاخبار، دیشب در همان ساعتی که انفجار بیروت رخ داد، عبیر نعمة، خواننده لبنانی در کنسرتی تحت عنوان «بیروت، شعار امید می‌دهد» با یک گروه موسیقی از دانشگاه آنتونین برای لبنانی‌ها آواز خواند.

این کنسرت از طریق شبکه‌های اجتماعی و صفحه mtv پخش شد و همزمان در خیابان‌های بیروت نیز پخش مستقیم می‌شد. او در این کنسرت سرود‌های میهنی و مذهبی اجرا کرد که از آنها دعا برای روح قربانیان و بهبودی مجروحان نام برد.  

وی همچنین چند آهنگ از «فیروز»  اجرا کرد.

«عبیر نعمة» در نشست مطبوعاتی گفت: ما باید در مورد ابتکار عمل برای بازگرداندن نبض به قلب بیروت فکر کنیم. امروز بیروت باید صدایی متفاوت از انفجاری را بشنود که آن را تحت تأثیر قرار داد و صدمات زیادی به آن وارد کرد.

علی‌رغم فاصله‌گذاری اجتماعی ناشی از شیوع کرونا، بسیاری از مردم در اطراف بلندگوها جمع شده و به آهنگ‌هایی گوش دادند که احساسات میهنی و مذهبی آنها را غلیان می‌داد، و اظهار امیدواری کردند که آرامش به شهر آنها بازگردد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها