{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سنگ مزار خسروی اواز با دست خط خودش

سنگ مزار خسروی اواز با دست خط خودش
کدخبر : 2396

پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه بعد از گذشت حدود ۸۰ از درگذشت محمدرضا و نصب نشدن سنگ مزار ایشان به دلیل برخی مشکلات امروز همایون شجریان با انتشار پستی در اینستاگرامش از نصب سنگ مزار طی چند روز اینده خبر داد. او در این پست اعلام کرد طراحی سنگ مزار بر عهده بیژن جناب بوده و با مشورت هوشنگ ابتهاج و محمدرضا شفیعی کدکنی نهایی شده‌است.

هنرام‌روز: همایون شجریان در پستی در اینستاگرام شحصی‌اش درباره سنگ مزار خسروی آواز ایران به همراه انتشار ویدیویی از مراحل ساخت چنین توضیح داد: 

«با درود به شما مهربانان گرامی

طراحی سنگ مزار پدر پس از به جا اوردن مراسم هفتم توسط استاد بیژن جناب اغاز و چندین طرح اماده گردید. سپس با عزیزان بزرگوار استاد سایه و استاد شفیع کدکنی مشورت انجام گرفت. هر دو بزرگوار با اینجاب هم عقیده بودند تا تنها به اسم پدر و عبارت خاک پای مردم ایران با دست خط خودشان که دنیایی سخن است بسنده شود چرا که نیاز به هیچ شعر و توضیحی برای پدر نیست و نامشان گویای کامل و شفاف همه چیز است. بنابراین از استاد امیرخانی بزرگوار خواهش نمودم تا نام پدر و تاریخ‌های وفات و تولد ایشان را خوشنویسی بفرمایند. ایشان قبول زحمت فرموده و این درخواست را به انجام رساندند. طرح به مرحله نهایی رسید. سپس جناب بهبودی و مجموعه ایشان که سالیان درازی است در داخل و خارج از کشور در زمینه سنگ فعالیت دارند پیشنهاد ساخت سنگ مزار پدر را مطرح کردند و ان را به مردم ایران هدیه دادند. ایشان و همکارانشان وقت و انرژی زیادی صرف کردند تا همه چیز انطور شود که در طرح استاد جناب امده‌است. با وجود نگرانی‌هایی که مجموعه بهبودی از وجود سرما برای نصب سنگ داشتند و دارند به امید خدا در یکی در روز پیش رو این کار به انجام خواهد رسید.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها