{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آغاز فعالیت‌های یک موزیسین پس از ۴۰ سال دوری و جدایی ناخواسته؛

آلبوم «کوروش یغمایی» پس از سال‌ها ممنوع الکاری در راه است

آلبوم «کوروش یغمایی» پس از سال‌ها ممنوع الکاری در راه است
کدخبر : 2654

پس از سال‌ها دوری، آلبوم جدید «کوروش یغمایی» را که در میان اهالی موسیقی به پدر راک ایران معروف است، خواهیم شنید. آلبوم قرار است با همکاری برادر کوروش یغمایی، کامبیز یغمایی منتشر شود و انتشار این خبر در فضای مجازی دوستداران این خواننده محبوب را به شوق آورده است.

به گزارش هنرام‌روز، کوروش یغمایی با انتشار ویدیویی از نوازندگی برادرش در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «پس از ۴۰ سال دوری و جدایی ناخواسته، اینک با بکارگیری امکانات اینترنت، نوید آغاز همکاری دوباره با بهره‌گیری از چیره‌دستی و دانش موزیک برادر نازنینم کامبیز را در آلبوم تازه‌ام می‌دهم. تصمیم دارم یک ترانه از این آلبوم را در نوروز پیش‌رو در اینترنت با شما یاران دیرینه‌ام به اشتراک بگذارم. با سپاس از کامبیزجان در آلمان که با وجود داشتن هنرجویان بسیار، وقت ارزشمند خود را برای همکاری در این آلبوم به من ارزانی داشت»

آلبوم جدید کوروش یغمایی با هر متر و معیاری یک اتفاق مهم و بزرگ در فضای موسیقی ایران می‌تواند به شمار آید. کوروش یغمایی که با قطعه «گل یخ» برای نخستین‌بار موسیقی ایران را وارد عرصه‌های جهانی کرد؛ به هرحال در چند دهه اخیر هنرمند پرکاری نبوده و فعالیت‌هایش در تمام این دوره، به جز یکی دوسال در اواخر دهه ۷۰، با موانع پرشماری مواجه بوده‌اند. حالا در چنین شرایطی اولین آلبوم این هنرمند در حداقل ۲۰ سال اخیر می‌تواند اتفاق مهمی قلمداد شود.

خواننده‌ای که تلاش کرد بعد از انقلاب نیز در ایران به فعالیت هنری‌اش ادامه دهد، اما تنها عایدی او در این سال‌ها جنگیدن تا پای جان برای انتشار تک‌تک آثارش و البته تنهایی و انزوای عجیبی بود که در تمام این سال‌ها با او بوده- و شاید تنها این آلبوم جدید و حال و هوای آن بتواند تغییری در این اوضاع ایجاد کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها