{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

باربارا پراوی کیست؟

باربارا پراوی کیست؟
کدخبر : 4176

باربارا پراوی مقام دوم مسابقات یوروویژن ۲۰۲۱ را از ان خود کرد. این خواننده ۲۸ ساله پدری صرب و مادری ایرانی (ایرانی-لهستانی) دارد و نوه «حسین زنده‌رودی» نقاش مشهور ایرانی و از هنرمندان به نام مکتب هنری سقاخانه است. باربارا در سال ۱۹۹۳ در پاریس متولد شد و خانواده‌ای هنرمند و هنر دوست بزرگ شد.

هنرام‌روز: پراوی با به دست اوردن مقام دوم مسابقات یوروویژن به نمادی از استعدادهای نوظهور در خانواده‌های مهاجر در جامعه هنری فرانسه تبدیل شده است. ترانه‌های باربارا پراوی عموما ریشه در واقعیات زندگی‌اش دارند و بخش مهم آن برگرفته از زندگی شخصی خود اوست.

او توانست در رقابت با ۱۱ خواننده دیگر در فرانسه نظر موافق کمیته داوران و آرای مردمی را جلب کند و به عنوان نماینده فرانسه به رقابت‌ یورو ویژن اعزام شود.

او در این مسابقه ترانه‌ای با عنوان «Voilà» به معنی اینجا را اجرا کرد و پس از پایان مسابقه به رادیو فرانس‌انفو گفت: «رسیدن به مقام اول چیزی غیرمنتظره است. به همین خاطر وقتی به این مقام نزدیک هستی از هیجان به خود میلرزی و می‌گویی شاید نفر اول من باشم. این آهنگی بود که از متن ترانه تا موسیقی‌اش را خودم کار کرده بودم و به همین خاطر واقعا خوشحالم.»

به نظر می‌رسد ترانه «Voilà» روایتی شخصی از تجربه‌های شخصی خالقش باشد:

«به من گوش کنید

منی که نیمه‌خواننده هستم

از من بگویید

برای عشق‌هایتان، برای دوستانتان

برای آنان از این دختر چشمان‌سیاه و از رویای دیوانه‌وارش بگویید ...»

باربارا پراوی این ترانه را با صدایی خراش‌خورده و به سبک خوانندگی ادیت پیاف اجرا می‌کند.

آندره مانوکیان، آهنگساز فرانسوی ارمنی‌تبار که یکی از اعضای هیئت داوران برای انتخاب نماینده فرانسه در یوروویژن بود، درباره پراوی گفت: «باربارا پراوی نیزه برجای مانده ادیت پیاف یا باربارا [خواننده فرانسوی دیگر که در سال ۲۰۱۰ درگذشت] را برداشت و آن را به دورتر پرتاب کرد.»

حدود ۵.۵ میلیون بیننده در فرانسه مسابقه فینال یوروویژن ۲۰۲۱ را تماشا کردند که بالاترین میزان تماشاگر برای این رقابت‌ها در این کشور از سال ۲۰۰۹ بدین سو محسوب می‌شود.

باربارا پراوی در کنار فعالیت‌های هنری، در زمینه مبارزه با خشونت علیه زنان به ویژه خشونت‌های خانگی نیز فعالیت می‌کند و در بیرون از عرصه هنر فرانسه، به عنوان یک فعال مدافع حقوق زنان نیز شناخته می‌شود.

باربارا پراوی پیش از این در گفت‌وگویی در خصوص تبار ایرانی خود گفته‌ بود: «مادرم، ایران، الگوی من در طبیعی بودن، خودانگیختگی و عزم است.»

بارابارا پراوی می‌گوید Voilà اهنگی درباره امید و احساس کامل بودن است.

 او عاشق ادبیات فارسی است و از ان تاثیر گرفته‌است، اشعار شاعرانی چون حافظ و مولوی را خوانده و از ان‌ها الهام گرفته‌است. او می‌گوید شعرهای ایرانی پر از تصاویر الهام بخش است.

او پیش از این گفته‌بود  از شرکت در مسابقه یوروویژن خوشحال است چرا که در شرایطی که کرونا تمام کنسرت‌ها را لغو کرده شانس این را دارد که اهنگش برای میلیون‌ها نفر اجرا کند و رقابت برایش چندان مهم نیست.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها