{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

معامله با شیطان

افسانه‌های دنیای موسیقی

افسانه‌های دنیای موسیقی
کدخبر : 4456
مترجم: رژین میدانی

در طول تاریخ افسانه‌های بی‌شماری از معامله انسان با شیطان حکایت می‌کنند. در این قصه‌ها انسان حاضر به فروختن روحش به شیطان در قبال دریافت نوعی توانایی می‌شود.

 

این قصه‌ها ریشه در افسانه آلمانی فاوست دارند که قرن‌هاست دهان به دهان میان مردم می‌چرخد اما برای اولین بار در اواخر قرن پانزدهم میلادی با نام داستان دکتر یوهان فاوستوس در کتاب کوچکی به چاپ رسید.

 

دراین افسانه، فاوست که دانشمند و کیمیاگری عالی رتبه است در ازای بهره بردن از دانش و لذات دنیوی بیشتر روحش را به شیطان می‌فروشد و این داستان منشا خلق داستان‌های بسیاری حول همین مفهوم شده است.

 

می‌توان گفت که مهم‌ترین اثر برگرفته شده از این افسانه، نمایشنامه فاوست از یوهان ولفگانگ گوته است که ۶۰ سال از عمر خود را صرف نوشتن آن کرد.

 

در تاریخ موسیقی، مردم افسانه گوته را به داستان زندگی چند موسیقی‌دان ربط داده‌اند؛ از جمله جوزپه تارتینی، نیکولا پاگانینی، تامی و رابرت جانسون.

 

در این حکایات، نقل شده‌است که این موسیقی‌دان‌های مشهور و تاثیرگذار توانایی خود در موسیقی را از طریق معامله‌ای با شیطان به دست آورده‌اند و یا شیطان به نحوی در خلق شاهکارهای آنان دست داشته است.

 

این ویدئو افسانه داد و ستد این هنرمندان با شیطان را برای شما نقل می‌کند. 

 

 

منبع: Polyphonic

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها