{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مروری بر جذاب‌ترین اجراهای موسیقی در سوپربول

مروری بر جذاب‌ترین اجراهای موسیقی در سوپربول
کدخبر : 7056

تاکنون خوانندگان بزرگی نظیر مایکل جکسون، پرینس، مدونا، بیانسه، کیتی پری، لیدی گاگا، شکیرا و جنیفر لوپز در بین دو نیمه فینال مسابقات سالانه فوتبال آمریکایی به اجرای موسیقی پرداخته‌اند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، هستی امیری: رسما اعلام شده که هنرمندانی مانند اِمی‌نم، دکتر دره، کندریک لامار، اسنوپ داگ و مری جی.بلایژ در سوپربُل بعدی که در تاریخِ  ۲۴ بهمن (۱۳فوریه) برگزار می‌شود، اجرا خواهند داشت! 

سوپربُل (Superbowl) مسابقه سالانۀ فوتبال آمریکاییِ، قهرمانی لیگِ فوتبال ملی ایالات متحده است که بالاترین سطح حرفه‌ای این ورزش در جهان به‌حساب می‌آید.

اگرچه زمان پخش این مسابقه، تعطیل رسمی نیست اما در روز پخش، بیشترِ ایالاتِ آمریکا به صورت نیمه رسمی، تعطیل می‌شوند. طرفداران این ورزش و طرفداران موسیقی هردو مثل هرسال شوق و هیجانی زیادی بابت این برنامه نشان می‌دهند هم برای دیدن اینکه چه تیمی برنده  نهایی است و همچنین اجرای هنرمندان مشهور در پانزده دقیقه ی بین دو نیمه. این واقعیت نشان می‌دهد موسیقی همیشه راه خود را در هر زمینه‌ای باز می‌کند. 

 

از اجراهای گذشته و به یاد ماندنی این مراسم می‌توان به این خواننده‌ها اشاره کرد: 

** Michael Jackson (1993) مایکل جکسون 

البته مایکل جکسون تنها جکسونی نبود که اجرا داشت و خواهرش، جنت جکسون چندین سال بعد یعنی در سال 2004 هم در همین مراسم اجرا داشت، اجرایی با جاستین تیمبرلیک که بیشتر نوعی فاجعه بر روی صحنه بود، تا یک اجرای موسیقایی. برعکس اجرای فوق العاده مایکل جکسون که همیشه جزو افسانه‌های موسیقی باقی می‌ماند.

مایکل جکسون

** اجرای U2 در سال ۲۰۰۲​

** پرینس در سال ۲۰۰۳

هنرنمایی پرینس خواننده فقید آمریکایی، یکی از تأثیرگذارترین اجراها در تاریخِ سوپربُل است، روایت موسیقایی شاعرانه‌ای که با نمادها و المان‌های هنری متنوعی همراه بود.

نزدیک به ۴۰ میلیون بیننده در یوتیوب، نزدیک به ۹۹ درصد نظرات مثبت و منفی، و ۷۷ درصد رضایت طرفداران.

** گروه Bruce Springsteen and the E Street Band در سال (۲۰۰۹)

** مدونا در سال ۲۰۱۲

مدونا

در این برنامه تماشایی که با استفاده از جلوه‌های دیداری و شنیداری نامتعارفی همراه بود، علاوه بر مدونا، گروه شناخته شده‌ی «سیرک دو سوله»، و هنرمندانی مانند نیکی میناژ شرکت داشتند.

_ بیانسه در سال ۲۰۱۳

اجرای بیانسه در این برنامه با تحسین بسیاری از منتقدین هنری همراه شد. در این برنامه کلی رولاند و میشل ویلیامز، از اعضای پیشین «دستنیز چایلد» (گروهی که بیانسه با آن‌ به شهرت رسید) نیز حضور داشتند.

همچنین اجراهای دیگری که به یاد ماندنی و پرحاشیه بودند می توان نام برد:

** اجرای کیتی پری در سال 2015

کیتی پری

_اجرای گروه کلدپلی در سال  2016 که علاوه بر کریس مارتین خواننده و لیدر کلدپلی، بیانسه و برونو مارس نیز شرکت داشتند.

بیش از ۶۴ میلیون بیننده در یوتیوب، نزدیک به ۹۸ درصد نظرات مثبت و منفی، و ۷۱ درصد رضایت طرفداران.

** اجرای لیدی گاگا در سال 2017 

** شکیرا و جنیفر لوپز در سال ۲۰۲۰

جنیفر لوپز و شکیرا

 اجرای این دو هنرمند لاتین تبار، پربیننده‌ترین اجرای تاریخ سوپربُل محسوب می‌شود. در این برنامه بد بانی و جی بالوین نیز شرکت داشتند.

بیش از ۱۹۵ میلیون بیننده در یوتیوب، نزدیک به ۹۵ درصد نظرات مثبت و منفی، و‌ ۷۹ درصد رضایت طرفداران.

 صدالبته اجرای مورد علاقه‌ی تمام لاتین‌های جهان اجرای شکیرا به همراه جنیفر لوپز هم جزو بهترین اجراهای تاریخ سوپربُل بود که در اذهان عمومی به یاد مانده است. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها