{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مدال طلای پیانوی جهان به کدام نوازنده می‌رسد؟

مدال طلای پیانوی جهان به کدام نوازنده می‌رسد؟
کدخبر : 7810

۱۲ پیانیست از سراسر جهان به رقابت پایانی هجدهمین دور از مسابقه نوازندگی پیانوی "فردریک شوپن" راه یافتند.

به گزارش هنر ام‌روز، هیات داوران مسابقه نوازندگی "شوپن" امسال به نشانه قدردانی از هنرمندی شرکت کنندگان در نواختن آثار شوپن، دو فینالیست بیشتر از آنچه پیش‌بینی شده بود انتخاب کردند و لئونورا آرملینی از ایتالیا، جی. جی. جون لی بوئی و بروس لیو از کانادا، الکساندر گاجف به نمایندگی از ایتالیا و اسلوونی، مارتین گارسیا گارسیا از اسپانیا، اوا جورجیان به نمایندگی از روسیه و ارمنستان، جیکوب کاسزلیک و کامیل پاچولک از لهستان، ایمی کوبایاشی و کیوهی سوریتا از ژاپن، هائو رائو از چین و هیوک لی از کره جنوبی به فهرست دوازده نفره فینالیست‌ها راه یافتند.

هرکدام از این پیانیست‌ها تا فردا (چهارشنبه، ۲۸ مهر) یکی از دو کنسرتوی شوپن را همراه ارکستر در برابر حضار در ارکستر فیلارمونیک ملی ورشو اجرا خواهد کرد. کنسرتو  قطعه‌ای موسیقی است که برای ارکستر طراحی شده و معمولاً یک ساز اصلیِ تک‌نواز دارد.

برنده مسابقه نوازندگی شوپن که فردا (۲۸ مهر) مشخص می‌شود، یک مدال طلا و یک جایزه نقدی ۴۵ هزار دلاری دریافت خواهد کرد و آینده شغلی خود را با قراردادهای بزرگ تضمین می‌کند. جایزه نفر دوم و سوم نیز به ترتیب ۳۵ هزار و ۲۳ هزار دلار است که از طرف دولت لهستان، موسسات موسیقی و افراد حقیقی به آنها اهدا می‌شود.

به گزارش ایرنا، اولین دوره رقابت نوازندگی فردریک شوپن در سال ۱۹۲۷ برگزار شد و از آن زمان هر ۵ سال یکبار برگزار می‌شود البته وقوع جنگ جهانی دوم برگزاری چهارمین دوره این رقابت را تا سال ۱۹۴۹ میلادی به تاخیر انداخت و حالا کرونا تاخیری یک ساله بر آن تحمیل کرده است. از برندگان دوره‌های گذشته این رقابت معتبر می‌توان به مارتا آرخریچ نوازنده چیره دست آرژانتینی، کریستیان زیمرمن از لهستان و سئونگ جین چو از کره جنوبی اشاره کرد.

شوپن، آهنگساز و پیانیست معروف و محبوب لهستانی، در سال ۱۸۱۰ میلادی در نزدیکی ورشو از یک مادر لهستانی و پدر فرانسوی متولد شد. وی در ۱۹ سالگی برای ادامه تحصیل در رشته موسیقی لهستان را به مقصد وین و سپس پاریس ترک کرد. شوپن در پاریس ماندگار شد و در آنجا به آهنگسازی، برگزاری کنسرت و تدریس پیانو مشغول شد تا این که در سال ۱۸۴۹ وقتی تنها ۳۹ سال داشت بر اثر سل ریوی درگذشت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها