{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کرونا به صنعت اجراهای زنده استرالیا چقدر خسارت زده است؟

کرونا به صنعت اجراهای زنده استرالیا چقدر خسارت زده است؟
کدخبر : 8345

توقف تور خوانندگان خارجی، تعطیلی سالن‌ها و کاهش ۷۰ درصدی فروش بلیت در دوران شیوع کرونا، ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار به ضرر صنعت اجراهای زنده در استرالیا تمام شد.

به گزارش هنر ام‌روز، شیوع ویروس کرونا و تداوم آن برای حدود ۲ سال، به صنعت اجراهای زنده استرالیا خسارتی یک میلیارد دلاری تحمیل کرد.

به گزارش ایرنا از مجله بیلبورد، توقف تور خوانندگان خارجی، تعطیلی سالن‌ها و کاهش ۷۰ درصدی فروش بلیت در دوران شیوع کرونا، ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار به ضرر صنعت اجراهای زنده در استرالیا تمام شد.

براساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه لایو پرفورمنس استرالیا، پس از رکوردشکنی این صنعت در سال ۲۰۱۸ بحران سلامت ناشی از شیوع کرونا همزمان با توقف پروازهای داخلی و خارجی از ماه مارس سال ۲۰۲۰ و تعطیلی سالن‌ها، تاثیری مخرب بر بازار اجراهای زنده استرالیا گذاشت. تعداد بلیت‌های صادر شده برای رویدادهای زنده حوزه سرگرمی این کشور در سال ۲۰۲۰ از ۲۴ میلیون دلار به زیر ۸ میلیون دلار کاهش یافت و درآمد حاصل از بلیت فروشی از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به ۴۵۰ میلیون دلار رسید.

محدودیت‌های کرونایی به عنوان متهم ردیف اول این کاهش قابل توجه شناسایی شده‌اند چون در یک سال گذشته از تور خوانندگان مشهور خبری نبود و تعجبی ندارد اگر شاهد چنین افتی باشیم.

در بازار کرونازده اجراهای زنده استرالیا «موسیقی معاصر» که شامل کنسرت های سبک راک، پاپ و هیپ هاپ است، موفق‌ترین و بزرگترین ژانر بود. این ژانر در کنار جشنواره های موسیقی در مجموع ۶۰ درصد درآمد بازار اجراهای زنده و ۴۳ درصد تماشاچیان را به خود اختصاص داد.

البته آمار سال ۲۰۲۱ نیز چندان امیدوارکننده نیست. از آنجا که دو بازار عمده استرالیا یعنی نیو ولز و ویکتوریا برای مدت طولانی تعطیل بودند، ممکن است تبعات ویروس کرونا امسال از سال قبل هم بیشتر باشد. اولین ریچاردسون (Evelyn Richardson) مدیر گروه لایو پرفورمنس استرالیا (LPA) در این باره می‌گوید: بازار موسیقی زنده ما پنجره کوچک دعوت از هنرمندان بین‌المللی برای اجرای کنسرت و جشنواره های موسیقی در سه ماه پایانی سال جاری میلادی را از دست داده است. این رویدادها یا لغو شده و یا به اواخر سال ۲۰۲۲ و اوایل سال ۲۰۲۳ موکول شده‌اند.

آنطور که در این گزارش ذکر شده، بازگشت صنعت اجراهای زنده استرالیا به مدار گذشته مستلزم توجه دولتمردان به سیاست‌گذاری‌ها، سطح سرمایه‌گذاری‌ها و زیرساخت‌ها برای حمایت از رشد در همه ژانرهاست. از طرف دیگر واکسیناسیون علیه کرونا نیز نقش مهمی در بازگشایی صنعت اجراهای زنده و بازنگه داشتن آن ایفا خواهد کرد. در همین راستا، چهره‌های شناخته شده در صنعت موسیقی و سرگرمی استرالیا ماه گذشته در کنار هزاران هنرمند دیگر به کارزار #VaxTheNation (کشور را واکسینه کنید) پیوستند و از طرفداران موسیقی خواستند واکسن بزنند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۲۴۷ میلیون و ۵۴۷ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از ۵ میلیون نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها