{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

محموله آلات موسیقی به دلیل ممنوعیت واردات، از سال ۹۸ در گمرک ایران مانده است

محموله آلات موسیقی به دلیل ممنوعیت واردات، از سال ۹۸ در گمرک ایران مانده است
کدخبر : 9346

این محموله شامل آلات موسیقی برند «یاماها» است که از سال ۱۳۹۸ وارد گمرک ایران شده ولی به‌دلیل ممنوعیت واردات اقلام گروه چهار، گمرک بوشهر تاکنون مانع از ترخیص آن شده است.

به گزارش هنر ام‌روز، از سال ۱۳۹۷، آلات موسیقی در فهرست گروه چهار گمرک قرار گرفته است. این گروه شامل کالاهایی می‌شود که واردات آن به کشور ممنوع است.

در واکنش خبر عدم ترخیص محموله آلات موسیقی، روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران، روز یک‌شنبه به خبرگزاری ایسنا گفته است که این محموله «غیر قابل ترخیص» است و تنها با اصلاح ثبت سفارش از سوی وزارت صمت یا با آرای قطعی مقام قضایی امکان ترخیص آن وجود دارد و در غیر این صورت باید مرجوع شود.

خبرگزاری تسنیم نیز در گزارشی درباره احتمال ترخیص این محموله هشدار داده و نوشته است «بازرسی گمرک ایران به‌صورت تمام‌قد به این ماجرا ورود کرده» تا جلوی ترخیص آن را بگیرد.

ایشنا هم در ادامه می‌نویسد: «اما در این ماجرا ابهاماتی وجود دارد که وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) می‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد. اول با توجه به زمان ورود این محموله به گمرک که سال ۱۳۹۸ بوده، وزارت صمت باید تاریخ ثبت سفارش را اعلام کند و اگر بعد از سال ۱۳۹۷ ثبت سفارش شده توضیح دهد که چگونه این محموله در زمان ممنوعیت توانسته ثبت سفارش شود.

اما اگر ثبت سفارش کالا مربوط به قبل از زمان ممنوعیت واردات بوده، باز هم وزارت صمت می‌تواند درباره مغایرت کدتعرفه و شرح کالا در ثبت سفارش توضیح دهد که چرا چنین مغایرتی در ثبت سفارش کالا وجود داشته و این مغایرت چه تاثیری در سرنوشت پرونده ترخیص این محموله دارد.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها