{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کتاب مهر و ماه در موسسه فرهنگی و هنری برمخ رونمایی شد

کتاب مهر و ماه در موسسه فرهنگی و هنری برمخ رونمایی شد
کدخبر : 10017

موسسه فرهنگی و هنری برمخ در آستانه شب یلدا و به مناسبت اولین سالروز ثبت جهانی نگارگری ایران در یونسکو طی مراسمی از کتاب گردآوری شده توسط جمعی از هنرمندان معاصر با عنوان "مهر و ماه"،رونمایی کرد.

هنرام‌روز: رونمایی از کتاب مهر و ماه عصر روز جمعه ۲۶ آذرماه مصادف با اولین سالروز ثبت جهانی نگارگری ایران در یونسکو، طی مراسمی با حضور اردشیر مجرد تاکستانی نگارگر و محقق نگارگری، تذهیب و تشعیر  و جمعی از هنرمندان صاحب اثر در کتاب مذکور در موسسه فرهنگی و هنری برمخ برگزار شد.

21db07f6-ae8c-4800-a1ce-c0f0f9a5b17d

نام استاد اردشیر مجردتاکستانی به عنوان یکی از ۵ استاد برتر نگار گری در یونسکو به ثبت رسیده است .

در این جشن که اولین سالروز ثبت نگار گری به نام ایران است از استاد دکتر سید عبدالمجید شریف زاده، رییس پژوهشکده وزارت میراث‌ فرهنگی برای تلاششان و حمایت از هنر نگار گری و ثبت  نام هنرمندان ایرانی و استاد اردشیر مجرد تاکستانی به عنوان یکی از اساتید نگارگری تجلیل به عمل آمد. 

مهشید برمخ‌شاد مدیر موسسه و مولف کتاب مهر و ماه ضمن معرفی و تجلیل از  ۳۹ هنرمندی که در گردآوری این کتاب نقش داشته‌اند؛ خواستار حمایت هنردوستان از هنر این هنرمندان شد؛ ضمن اینکه ۳۰ اثر از آثار این هنرمندان که در کتاب مهر و ماه  به ثبت رسیده در نمایشگاهی با همین عنوان در موسسه فرهنگی و هنری برمخ به نمایش درآمده است. 

 برمخ‌شاد ضمن اشاره به اینکه در هر شرایطی باید به حالمان توجه کنیم و از انرژی کائنانت بهره مند شویم با خواندن سرود خود بنام مهر و ماه از کتاب مهر و ماه نیز رونمایی کردند.

  آیدین شیخ هنرمند دف نواز نیز در این جمع حضور داشت و با خواندن و نواختن دف این مراسم را همراهی کرد؛ خانم دکتر مرمر با حافظ خوانی ، خانم فاطمه خاکسار نوری مجری و آقای یونس احمدیان نوازنده پیانو و گیتار نیز  این دور همی را بهانه‌ای برای بزرگداشت جشن شب یلدا دانست.

همچنین در این مراسم  ۶ تن از هنرمندان عرصه هنر نگارگری و مینیاتور نگارگری بانو سالک مهدوی ،آقایان هادی فقیهی، محمد صادق ، کماالدین قطب، حسن محمدی و عامری فر که از طرف سازمان میراث فرهنگی و هنری کشور به عنوان سفیر نگارگری  انتخاب شده‌اند؛ معرفی و از آن‌ها تقدیر و تشکر گردید .  همچنین به هنرمندان، خانم‌ها حسین‌جانی، اعلم‌الهدا و  جوکار که در دیگر نمایشگاه‌‌های موسسه فرهنگی و هنری برمخ با آثار مینیاتور خود حضور داشته اند هدایایی از طرف این موسسه توسط  استاد تاکستانی اهدا شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها