{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آرزوهای ۲ بازیگری که در آستانه یلدا متولد شدند

آرزوهای ۲ بازیگری که در آستانه یلدا متولد شدند
کدخبر : 10125

دو تن از بانوان بازیگر کشورمان که همزمان با شب یلدا سالروز تولدشان را هم جشن گرفته اند، در گفت وگوهایی مجزا از آرزوهایشان گفته اند؛ هر دوی آنها یکصدا مهمترین آرزویشان را سلامتی و دل خوش برای مردم کشورمان دانسته اند.

به گزارش هنر ام‌روز، مریم امیرجلالی و لاله اسکندری ـ هنرمندان کشورمان ـ هر دو در آستانه شب یلدا متولد شده اند؛ خبرنگار ایسنا به بهانه تبریک سالروز تولد این دو بازیگر در آستانه شب یلدا در تماسی تلفنی با صحبت هایشان همراه شد که در ادامه می خوانید:

مریم امیرجلالی در واکنش به این جمله از سوی خبرنگار ایسنا که «تولدتان مبارک! ان شاءالله ۱۲۰ ساله شوید»، می گوید: نه، خیلی زیاد است. نمی خواهم ۱۲۰ سال عمر کنم، فقط سلامت باشیم. متاسفانه درگیری مردم زیاد شده و انگیزه ها برای زندگی کم شده است اما باید شرایط را برای هم بهتر کنیم. امیدوارم مردم کشورم همیشه سلامت باشند و آرامش داشته باشند.

امیرجلالی سپس با یادآوری یلداهای گذشته و تفاوتش با شب یلداهای حال حاضر به ایسنا می‌گوید: شب یلداهای زمان ما خیلی ساده بود. آن زمان مردم تخمه های هندوانه و خربزه هایی را که می خوردند، بو می‌دادند و در شب یلدا پذیرایی می‌کردند. یک کرسی بود، ترمه ای می‌انداختند و سینی مسی می‌گذاشتند، انار و هندوانه و همان تخمه های بو داده را رویش می چیدند. تمام اقوام از عروس، داماد و نوه خانواده دور هم جمع می‌شدند و با هم می‌گفتند و می‌خندیدند، دور هم خوش بودند و با لذت و شادی با هم چای و شیرینی می‌خوردند و خداحافظی می کردند و می رفتند اما الان با این شرایط گرانی و بالا رفتن انتظارها، فقط می‌توانیم از دور به هم تبریک بگوییم و بس. مهمتر از همه متاسفانه آن عشق و علاقه قدیم، دیگر نیست. آن زمان شب یلداهای ما واقعاً شب یلدا بود، اما الان شب یلدایی نیست و طبق عادت فقط به هم تبریک می‌گوییم.

بازیگر مجموعه های طنز "خانه به دوش"، "متهم گریخت"، "ترش و شیرین"، "روزای بد به در" و "چهاردیواری" در پاسخ به اینکه در آستانه شب یلدا چه آرزویی برای مردم کشور دارید؟ خاطرنشان می کند: آرزو می کنم مردم کشورم سلامت باشند و دل خوش داشته باشند. روزهای راحت و آسوده برای مردم کشورم آرزو می‌کنم.

آرزوهای ۲ بازیگری که در آستانه یلدا متولد شدند

امیرجلالی در پایان درباره اینکه در روز تولدش چه آرزویی برای خودش دارد؟ می گوید: پاییز امسال ۷۴ سالم تمام می‌شود و وارد ۷۵ سالگی می شوم. امیدوارم سالی باشد پر از شکوه، سلامتی و دل خوش برای تمام مردم. ان شاءالله همه سلامت باشند. مردم ما شاد که باشند من هم شادم. سلام مرا به همه مردم عزیز کشورم برسانید، ان شاءالله که بلا از همه به دور باشد و همه در کنار خانواده هایشان با عشق، سلامتی و شادکامی زندگی کنند.

***

تحمل کنیم تا این روزها هم بگذرد

آرزوهای ۲ بازیگری که در آستانه یلدا متولد شدند

 

در ادامه با صحبت های لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان همراه می شویم که ۳۰ آذر ماه تولد ۴۶ سالگی اش است.

او درباره اینکه فکر می کند مناسبتی مثل شب یلدا چقدر می تواند حال این روزهای مردم را بهتر کند، معتقد است: مردم همچنان فاصله ها را رعایت کنند و کرونا را جدی بگیرند و تحمل کنند تا این روزها هم بگذرد و زندگی بدون کرونا را با حضور عزیزانمان دوباره ببینیم.

اسکندری می گوید: از صمیم قلب برای همه مردم ایران و جهان برگشت سلامتی را آرزو می کنم؛ به خصوص برای مردم کشور خودمان. متاسفانه بیماری کرونا همه ما را درگیر خود کرده است و همچنان شاهد از دست دادن عزیزانمان هستیم. در این مدت در جامعه سینمایی و تلویزیون کشورمان خیلی از عزیزانمان را از دست دادیم، عزیزان پیشکسوت و خیلی از جوان‌ها. امیدوارم شرایط بهبود یابد و این بیماری به پایان برسد.

وی در عین حال با اشاره به سنت شب یلدا اظهار می کند: در این دو سال گذشته کرونایی، سنت‌های زیادی به غیر از شب یلدا مثل عید نوروز، چهارشنبه سوری و سیزده بدر را گذراندیم که جزء فرهنگ کشورمان هستند و قطعا دوست داریم دور هم باشیم اما نظر من این است همچنان رعایت کنیم. اگر قرار باشد همان خانواده ای که راجع به آن صحبت می‌کنیم با دید و بازدیدها و معاشرت ها، خدایی ناکرده منجر به از دست دادن یکی از عزیزانمان شود به نظرم ضربه خیلی سنگینی می خوریم تا اینکه بپذیریم در خانه هایمان بمانیم و همچنان فاصله ها را رعایت کنیم. فضای مجازی این روزها با امکاناتی که به ما می‌دهد می‌توانیم در مناسبت هایی مثل یلدا تصویری خانواده هایمان را ببینیم، بهتر است همچنان رعایت کنیم البته ما خوشحال بودیم که همه واکسن زده ایم اما با آمدن موج جدید این ویروس متاسفانه شرایط دوباره نگران کننده شده است. حالا که مردم عزیزمان دو سال، سختی را تحمل کردند این اتفاقات را هم تحمل کنند تا این روزها بگذرد.

لاله اسکندری سپس در پاسخ به اینکه در آستانه روز تولدش چه آرزویی دارد؟ خاطرنشان می‌کند: من گاهی وقت ها که به خیابان می روم هنوز بعد از گذشت دو سال کرونایی، هنوز چهره های آدم ها با ماسک برایم غریبه اند و با خودم می گویم چه بر سرمان آمده که زندگی قبل از کرونا را یادمان رفته؟ هنوز وقتی کسی از دوستان و عزیزانم به سمتم می آید و می خواهد مرا در آغوش بگیرد، ناخودآگاه عقب‌نشینی می‌کنم. من دو سال است با عزیزانم روبوسی نکرده‌ام، حتی دو سال است که مادرم را در آغوش نکشیدم. شاید آرزوهای خنده داری به نظر برسند اما حسرت هستند؛ حسرت اینکه بتوانیم دوباره همان کارهای ساده را انجام بدهیم. از صمیم قلب آرزو دارم که بتوانیم به روزهای قبل از کرونا برگردیم. به هر حال کرونا با تمام تلخی هایش درس هایی به ما داد و گفت قدر همدیگر را بیشتر بدانیم. اکنون آرزو می کنم روزهای بدون کرونا را باز هم تجربه کنیم و بیشتر مراقب عزیزان مان باشیم، زمانمان کوتاه است، باید قدر با هم بودن هایمان را بدانیم. یلدا بر همه مبارک، آرزوی سلامتی برای همه مردم عزیز کشورم را دارم.

به گزارش ایسنا، مریم امیر جلالی، هنرمند پیشکسوت کشورمان متولد ۲۹ آذر ۱۳۲۶ است. همچنین لاله اسکندری نیز در ۳۰ آذر ۱۳۵۴ به دنیا آمده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها