{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آثار نه‌چندان معمولی عکاس ژاپنی از زوج‌های عاشق

در ستایش جاودانگی عشق

در ستایش جاودانگی عشق
کدخبر : 10161
خبرنگار:

عکاس ژاپنی، با نام حرفه‌ای Photographer Hal، برای تصویر کردن این حس، از زوج‌ها در فضاهای صمیمی عکاسی می‌کند. زوج‌ها، محبوس در کیسه‌های وکیومی و در حالت‌ها و ژست‌های مختلف، جلوی دوربین این هنرمند قرار می‌گیرند. در این عکس‌ها، می‌بینیم که چطور عشق بین دو روح به توده‌ای واحد از موجودیت تبدیل شده است.

هنر ام‌روز: گاهی اوقات، وقتی معشوق‌تان را در آغوش می‌گیرید، احساس می‌کنید که می‌خواهید در آغوششان ذوب شوید! 

عکاس ژاپنی، با نام حرفه‌ای Photographer Hal، برای تصویر کردن این حس، از زوج‌ها در فضاهای صمیمی عکاسی می‌کند. زوج‌ها، محبوس در کیسه‌های وکیومی و در حالت‌ها و ژست‌های مختلف، جلوی دوربین این هنرمند قرار می‌گیرند. در این عکس‌ها، می‌بینیم که چطور عشق بین دو روح به توده‌ای واحد از موجودیت تبدیل شده است.

 

10Untitled

 

وان حمام، زوج‌های عاشق و عشق، همگی از مهم‌ترین المان‌های آثار Photographer Hal (با نام واقعی هاروهیکو کاواگوچی/ Haruhiko Kawaguchi) با المان‌های کلیدی دیگری مانند فردیت، مد، ارتباط و صمیمیت می‌باشند. در مجموعه‌های اول هنرمند، زوج‌ها در فضایی کوچک کنار یکدیگر قرار می‌گرفتند. فضای کوچک و فاصله‌ی ناچیز بین عشاق، تجسم فیزیکی اشتیاق این زوج‌ها بود.

 

12Untitled

 

در مجموعه‌ی دیگر، این زوج‌ها در وان حمام و حتی در فاصله‌ای کمتر از یکدیگر قرار گرفتند. نزدیک بودن روح‌ها، صمیمیت بین دو نفر، شاید ملموس‌ترین حسی باشد که همه‌ی انسان‌ها تجربه کرده‌اند. ولی چطور می‌توان در جهان مادی‌ای که زندگی می‌کنیم، چنین احساسات درونی را نشان بدهیم؟ چطور می‌توانیم انگشت منطق و دلالت‌مان را به سمت آن بگیریم و مانند جسم مادی، فیزیک‌ش را با گوشت و خون لمس کنیم؟ هدف این هنرمند در بیشتر مجموعه‌هایش، تجسم مادی همان احساسات است؛ همان نزدیکی و صمیمیتی که زوج‌ها در مدیوم عشق با یکدیگر در این دنیا احساس می‌کنند.

 

11Untitled

 

او می‌گوید: «وقتی به این عشاق درون کیسه‌های وکیومی نگاه می‌کنم، می‌توانم دنیا را جای مهربان‌تر و صلح آمیزتری تصور کنم. برای من این بسته‌های وکیومی تنها یک وسیله هستند؛ معنای مهم پشت آن‌، امکان برقراری ارتباط با انسانی دیگر است. زمانی که به‌دنبال راهی برای ابراز قدرت عشق بودم، یاد ستارگان افتادم. وقتی یک ستاره می‌میرد، کوچک می شود و سیاه‌چاله‌ای پرقدرت درست می‌کند که تمامی عناصر اطرافش را به درون خود می‌مکد.» 

 

25Untitled

 

در مجموعه Zatsuran، هنرمند، زوج‌ها را همراه با متعلقات‌شان در کیسه‌های وکیومی قرار می‌داد. تصویر حاصل، یک جهان بی‌نظم کوچکی بود که زوج‌ها در آن محبوس شده‌اند.

 

1-43206-14_PX3_ZATSURAN_78_Syo_Natsumi

 

1Capture

 

5Capture

 

6Capture

 

30d45b51-a0da-4abe-8499-60fa567d56af

 

38fe6be3-ddb3-4722-b6f1-e8bc1f6e836a

 

a83ac3d5-f84f-4fd1-a587-ea6c76c56d68

 

bbf7bb4b103b5e8a6aaef2bbdb632801--weird-pictures-vacuum-cleaners

 

c683cfb4-06eb-449a-bb5b-8313a5c30a07

 

Capture

 

cbda4324-7f84-4a1b-aab0-6dd741729bb9

 

de3b4caa-a479-4f70-a019-cdf0b6ea0073

 

در مجموعه Flesh Love Returns، هر زوج محبوس شده در کیسه‌های وکیومی را در مهم‌ترین مکان برای آن‌ها، قرار می‌دهد.

همه‌ی آدم‌ها خانواده و معشوق‌شان را دوست دارند. اما فکر می‌کنم فضایی که محورشان وجود دارد نیز حائز اهمیت است. پس باید عشق‌مان را به دنیای بیرون گسترش دهیم. در مجموعه Flesh Love All، سوژه‌ها در کنار عزیزان، خانه و متعلقات زندگی‌شان در زیر کیسه وکیومی محبوس شده‌اند.

 

27Untitled

 

روند درهم آمیخته شدن عشق بین دو نفر که سبب می‌شود دو دنیای متفاوت در تعامل با یکدیگر قرار بگیرد، بسیار ملموس و مشخص اما کاملا بدون وزن است. 

ایده محبوس شدن در کیسه‌های وکیومی از جوانب مختلف، تفسیرهای متفاوتی دارد: از طرفی، نیروی عشق، که به‌صورت فشار بیرونی هوا و مکش درون کیسه‌ها به‌تصویر درآمده، دو تن را به یکدیگر نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند و آن‌ها را مانند خمیری نرم، به یک کل واحد تبدیل می‌شوند. مایملک آن‌ها نیز مانند دیگر بخش‌های موجودیت‌شان به آن کل واحد می‌پیوندد و آن را کامل‌تر می‌کند.

 

 

از طرفی دیگر می‌توان گفت Photgrapher Hal، با محبوس کردن زوج‌ها در کیسه‌های وکیومی، سعی در ایزوله کردن و محافظت عشق و احساسات آن دو از جهان بیرون داشته است. هرکدام از اجسام، هرکدام از خانه‌ها، اشیایی هستند آغشته شده به احساسات، خاطرات و عشق؛ و صدالبته آسیب‌پذیر نسبت به دنیای بیرون.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها