{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رامبد جوان: خائنانه‌ترین رفتار ناامید کردن مردم است

رامبد جوان: خائنانه‌ترین رفتار ناامید کردن مردم است
کدخبر : 10251

«خندوانه» به مردم می‌گوید دوام بیاورید حتی اگر سخت باشد.

به گزارش هنر ام‌روز، رامبد جوان در گفت و گو با ایسنا همزمان با شروع مسابقه «خنداننده شو» درباره برنامه «خندوانه» گفت: «حدودا ۱۸ سال پیش، روزی که تصمیم گرفتم برنامه‌ای با موضوع خنده و خندیدن بسازم، وضعیت بهتر از الان بود. گرفتاری هایمان را داشتیم ولی اوضاع آرام تر بود.

۹۰۰ مقاله ترجمه و تبدیل به پایه علمی «خندوانه» شد. مثلا در این مقالات ثابت شده بود که اگر بخندید مغز فریب می‌خورد و شروع به ترشح هورمون های شادی آور می‌کند؛ در نتیجه حالتان بهتر می‌شود و ... همین ها باعث شد تا برای ساخت «خندوانه» مصر شوم و این برنامه کلید بخورد.

اینکه مدام از حال بد بگوییم، ساده ترین نوع برخورد است.این طور نیست که شرایط را درک نکنیم، خود من هم برای اینکه حالم بد باشد دلایل بسیار زیادی دارم؛ چون من هم در همان شرایط و روزگاری زندگی می کنم که بقیه زندگی می کنند و سختی ها را درک می کنم. من هم می‌دانم اوضاع و شرایط مساعد نیست اما انتخابم حال بهتر است.

یک آدم افسرده ای که برای بهتر شدن حالش می‌جنگد و تلاش می‌کند، نسبت به آدمی که افسردگی اش را پذیرفته و کاری نمی‌کند آدم موثرتری بوده و بهتر از پس زندگی‌اش برمی‌آید.

آدم‌های بسیاری در «خندوانه» به من گفته‌اند آقای جوان ما قرص اعصاب می‌خوردیم اما با تماشای «خندوانه» دیگر قرص نمی‌خوریم. یکی می‌گوید من بیکار بودم «خندوانه» نگاه کردم انگیزه گرفتم رفتم کار پیدا کردم. زوجی می‌گویند ما داشتیم از هم جدا می‌شدیم «خندوانه» به ما انگیزه داد که جدا نشویم و ... پس ماجرا انگیزه است و این نیست که ما چقدر شادیم.

ما می گوییم به خودتان کمتر فشار بیاورید و منتظر نباشید که دیگران کمکتان کنند؛ خودتان برای خودتان باید کاری کنید تا از شرایط افسردگی و ناامیدی قابل تحمل شود یا کم­رنگ شود.  «خندوانه» به مردم می گوید که دوام بیاورید؛ حتی اگر سخت باشد، کوچک ترین روزنه امید را پیدا کنید.

اما وقتی کار به انتقاد می رسد، اکثریت منتقدان کسانی هستند که برنامه را کامل نگاه نمی کنند و اگر از آن ها بپرسید گزیده ای از برنامه را در شبکه های مجازی دیده اند. گزیده هایی که ممکن است با شیطنت انتخاب شده باشد و مفهموم کلی برنامه را نشان ندهد.  

خائنانه ترین رفتار با آدم ها این است که امید را از آن ها بگیری. وقتی امید نباشد آدم‌ها از بین می روند. ما باید تا لحظه آخر به یکدیگر امید بدهیم.
 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها