{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

عکس‌هایی از کودکی پنج هنرمند مشهور

عکس‌هایی از کودکی پنج هنرمند مشهور
کدخبر : 10257
خبرنگار:

حتی هنرمندان بزرگ و مشهوری چون پابلو پیکاسو، یایویی کوساما، فریدا کالو و ... هم نقاشی را از جایی شروع کردند. آن‌ها قبل از اینکه به دانشگاه هنر بروند مثل تمامی کودکان جهان با رنگ‌ها بازی می‌کردند. در این گزارش تصویر کودکی از چند هنرمند مشهور آورده شده‌است. ( عکس اصلی تصویری خانوادگی از دوران کودکی دیوید هاکنی است.)

هنرام‌‍روز:

اولین عکس مربوط به سال ۱۹۵۵ است. حدس می‌زنید کدام هنرمند در این سال متولد شد؟

کودکی که در این عکس با دقت به جهان اطرافش نگاه می‌کند جف کونز است. جف کونز از ۹ سالگی کپی از تابلوهای استادان قدیمی را آغاز کرد. پدرش فروشنده مبلمان و دکوراتور بود و چند تابلو از استادان قدیمی را به عنوان تزئین در ویترین فروشگاهش قرار داده بود. گفته می‌شود جف کونز در جوانی چنان شیفته سالوادور دالی بود که یک بار از پنسیلوانیا به دیدار او در هتل سنت رجیس نیویورک رفت.

1955_JeffKoons_BabyPic-1-1024x734

این عکس که تاریخ مشخصی ندارد توسط زیگموند فروید نویسنده و روانشناس شهیر برداشته شده. احتمالا تاریخ عکس مربوط به سال ۱۹۳۳ است، زمانی که خانواده فروید برلین را به مقصد المان ترک کرد. پیش از شروع جنگ جهانی خانواده فروید از دست نازی‌ها گریختند. پسر بچه سمت راست که برادرنشان با محبت به او نگاه می‌کنند، لوسین فروید است

GettyImages-541545149-740x1024

حدس میزنید کودک درون این عکس کدام هنرمند باشد؟

شاید او را از مدل لباس پر زرق و برق و فرم ابروهایش بشناسید. این تصویری از کودکی از دلپذیر سالوادور دالی یکی از پیشگامان هنر سوررئال است. این هنرمند کودکی خود را در شهر فیگرز کاتالونیا در اسپانیا و تابستان‌ها را در دهکده ساحلی کاداکاس سپری کرد. وضع مالی خانواده دالی خوب بود و علی رغم اینکه پدری بد خلق داشت اما روزهای خوبی را می‌گذراند و از بداخلاقی پدر به خدمتکاران خانه که او را خیلی دوست داشتند پناه می‌برد. بلندپروازی های دالی و ارزوهایش برای هنرمند شدن توسط پدرش تشویق نشد اما دوست خانوادگی و هنرمند انها رامون پیچوت در رشد خلاقیت این هنرمند نقشی تاثیر گذار داشت. 

GettyImages-89856927-637x1024

این عکس متعلق به کودکی سلطان هنر پاپ اندی وارهول است. گفته می شود وارهول روزهای زیادی را به دلیل اختلال عصبی کره سیندهام یا بیماری رقصک به مدرسه نرفت و در خانه ماند. این بیماری نوعی اختلال عصبی است که باعث ایجاد حرکات غیر ارادی در بدن فرد بیمار می شود، این حرکتها غیر منظم هستند، از هیچ الگویی پیروی نمی کنند و از یک اندام به اندام دیگر منتقل می شوند. او در روزهای خانه نشینی داستانهای کمیک و مجلات مشهور را مطالعه کرد و با کاغذهای بریده شده بازی کرد. پدر و مادر وارهول در هشت سالگی اولین دوربین عکاسی او را برایش خریدند. 

GettyImages-113977096-e1640209453341

این تصویری از پیکاسوی ده ساله است که در سال ۱۹۱۰ ثبت شده. پیکاسو در این تصویر با نگاهی مشتاق به دوربین چشم دوخته است. 

پیکاسو در شهر مالاگا اسپانیا بزرگ شد و به عنوان فرزند یک استاد هنر، همیشه به عنوان کسی که در اینده هنرمندی مشهور زندگی کرد.

GettyImages-120308483-685x1024

منبع: artnetnews

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها