{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ژان مارک ولی درگذشت

ژان مارک ولی درگذشت
کدخبر : 10351

کارگردان کانادایی که یک جایزه امی برده بود و نامزدی اسکار را در کارنامه داشت در ۵۸ سالگی درگذشت.

به گزارش هنر ام‌روز، ژان مارک ولی کارگردان کبکی که برای ساخت فیلم‌هایی چون «کلوپ خریداران دالاس» و سریال «دروغ‌های بزرگ کوچک» با تحسین روبه‌رو شده بود در ۵۸ سالگی از دنیا رفت. هنوز دلیل مرگ وی روشن نشده است.

شریک کاری وی با انتشار بیانیه‌ای از وی برای خلاقیت، اصالت و تلاش متفاوتی که برای خلق آثارش به کار می‌بست تجلیل کرد و گفت هر چند از نبودن وی واقعاً دلتنگ می‌شود اما معتقد است وی با سبک زیبا و آثار تاثیرگذاری که با جهان به اشتراک گذاشت همچنان زنده خواهد ماند.

«ولی» یک نامزدی اسکار در بخش تدوین برای فیلم «کلوپ خریداران دالاس» در سال ۲۰۱۳ کسب کرد. این فیلم که برای بازی جرد لتو و متیو مک‌کانهی جایزه اسکار را برد، با اقتباس از داستان واقعی فردی ساخته شد که مبتلا به ایدز بود و تلاش داشت داروهای تایید نشده را به دست دیگر بیماران مبتلا برساند.

سال بعد ولی فیلم «وحشی» با بازی ریس ویترسپون را کارگردانی کرد که با اقتباس از کتاب خاطرات پرفروش یک معتاد سابق ساخته شد که برای یافتن مسیر زندگی‌اش مسیر طولانی و پرخطر «پاسیفیک کست» را پیاده طی کرد.

وی به همکاری‌اش با ویترسپون در سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» برای شبکه اچ‌بی‌او ادامه داد و در بخش کارگردانی سریال کوتاه برنده جایزه امی ۲۰۱۷ شد. این سریال که از کتاب خاطرات پرفروش لین موریارتی ساخته شده با بازی لورا درن، نیکول کیدمن و شایلین وودلی تحسین زیادی برانگیخته است. وی پس از آن در سال ۲۰۱۸ سریال کوتاه «چیزهای تیز» با بازی ایمی آدامز را برای «اچ‌بی‌او» ساخت و برای هر ۲ سریال جایزه انجمن کارگردان‌های آمریکا را برد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها