{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جمله‌ای از حاج قاسم که تلویزیون پخش نکرد

جمله‌ای از حاج قاسم که تلویزیون پخش نکرد
کدخبر : 10455

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت سردار سلیمانی گفت: افق نگاه حاج قاسم، بلند بود و از مقام معظم رهبری تبعیت می‌کرد. بنابراین در این افق‌های تنگ داخلی نمی‌گنجید. او اصلاح‌طلب و اصولگرای واقعی بر مبنا و محور ولایتمداری بود.

به گزارش هنر ام‌روز، حمیدرضا مقدم‌فر، دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی صبح امروز چهارشنبه ۸ دی ماه در همایش علمی و پژوهشی مکتب حاج قاسم دانشگاه و رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع مکتب حاج‌ قاسم و بصیرت با اشاره به اینکه حاج قاسم بصیر و دارای سه خصوصیت بود، تصریح کرد: حاج قاسم صراحت لهجه داشت؛ یعنی افراد را سر کار نمی‌گذاشت و رودربایستی با کسی نداشت. دوم اینکه او از دوپهلوگرایی پرهیز می‌کرد و روش مدیریتی او باید برای ما الگو باشد و سوم، حاج قاسم از رفتار متناقص پرهیز داشت.

مقدم‌فر با اشاره به اینکه انسان تراز انقلاب اسلامی از مکتب حاج قاسم به دست می‌آید، افزود: در شناختی که از سیدحسن نصرالله داشتم، ایشان می‌گفت ما در اجرای کلام مقام معظم رهبری از شما مقیدتر هستیم. این جمله او به من برخورد و دلیلش را سوال کردم. او گفت: ما مانند شما کلام مقام معظم رهبری را دسته‌بندی ارشادی یا فتوا و توصیه نمی‌کنیم و هر آنچه ایشان می‌گوید، عملیاتی می‌کنیم. حاج قاسم هم این چنین بود و می‌گفت در ۲۱ سال فرماندهی سپاه خود و قبل‌تر از آن فرماندهی در شرق کشور بارها در موضوعاتی مشاهده کردم که رهبری نکته‌ای را می‌گفت و باقی افراد نکته‌ای مقابل آن را می‌گفتند و من هر زمان که امر رهبری را اجرا می‌کردم بعدها می‌دیدم به نتیجه درست دست پیدا کرده‌ام.

مقدم‌فر گفت: تبعیت حاج قاسم از ولایت، محصول همین مصداق بود و یک جمله معروف داشت که رسانه ملی هم بارها پخش کرده است که از شئون عاقبت‌به خیری تبعیت از این حکیم فرزانه است، اما تلویزیون بخش دوم آن را پخش نمی‌کند که می‌فرماید: «در روز قیامت خواهیم دید که همین معیار درست بوده است.»

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه در عقلانیت، حاج قاسم اصولگرای واقعی و اصلاح‌طلب واقعی بود، افزود: حاج قاسم در این دسته‌بندی‌های مرسوم نمی‌گنجید. ما آماده هستیم که در هفته آتی توسط افرادی در داخل و خارج، مکتب و نگرش حاج قاسم مورد حمله قرار بگیرد. به طور مثال در هفته‌های گذشته دیدیم که فردی می‌گفت حاج قاسم انسان خوبی است، اما از حیث سیاسی نمی‌توان او را الگو قرار داد زیرا فلان کار را کرده بود. حاج قاسم افق نگاهش بلند بود و از مقام معظم رهبری تبعیت می‌کرد. بنابراین در این افق‌های تنگ داخلی نمی‌گنجید. او اصلاح‌طلب و اصولگرای واقعی بر مبنا و محور ولایتمداری بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها