{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ضعف بزرگ "خنداننده شو" از نگاه کمدین معروف

ضعف بزرگ "خنداننده شو" از نگاه کمدین معروف
کدخبر : 10611

رامبد جوان گفتگویی با حامد آهنگی کمدین معروف در فضای مجازی داشت و درباره اجراهای خنداننده شو و بزرگترین ضعف آنها انتقاد کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، مسابقه استندآپ کمدی برنامه «خندوانه» از دوشنبه شب با بیست شرکت کننده در چهار گروه در مرحله مقدماتی آغاز شد. این ۲۰ شرکت کننده با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت یک شرکت‌کننده با رأی داوران، سه شرکت‌کننده با رأی مردمی به مرحله بعد می‌روند و یک شرکت کننده هم با رأی داوران حذف می‌شود. حسن معجونی، امیرمهدی ژوله و رامبد جوان، «خنداننده‌شو۳» را داوری می‌کنند.

حامد آهنگی گفت: همیشه از دیدن اجراها، در قالب نمایش و استندآپ ایرانی و خارجی لذت می‌برم و وقتی می خندم کیف می‌کنم؛ چون بیشتر از ۲۰ سال کارم این بوده و به واسطه کرونا مدتی از استیج دور بودم. اما یک نگاه نقادانه‌ به اجراها دارم. من ۶ اجرا‌ی خنداننده شو را دیدم و به نظرم بچه‌های با استعدادی هستند و به عنوان کسی که سال‌ها این کار انجام داده و به عنوان بیننده، بزرگترین ضعف بچه‌ها را در متن آنها می‌بینم.

ضعف متن را با بازی می‌پوشانند

وی افزود: وقتی من قرار است استندآپ انجام دهم، باید تکلیفم با خودم روشن باشد که چی می خواهم بگویم. زمانی که می‌دانم داستان قوی‌ دارم، فقط می‌ماند یک روایت خوب داستانی که من اجرایش می‌کنم. آن چیزی که شما داوران می‌گویید به نظرم کاملا درست است. اینکه بعضی وقت ها میان بازی کمک می‌گیرند و ضعف متن را با بازی می‌پوشانند، درست نیست.

در ادامه، جوان با اشاره به تجربه آهنگی در طول این سال‌ها از او خواست درباره اینکه شرکت کنندگان جذاب‌تر، بامزه‌تر و گیراتر شوند، سوال کرد و او پاسخ داد: قطعا تمرین! در شروع خیلی مهم است که من چقدر تمرین کردم و چقدر آماده هستم. در استنداپ برعکس نمایش باید سالن در دستت باشد یهو ممکن است در تماشاگران یک نفر حرفی بزند و تو باید توانایی داشته باشی که از این تیکه یک داستان جدید بسازی.

 
 

کمدین باید دغدغه مردم را بداند

آهنگی عنوان کرد:کسی که کمدین است اولین چیزی که به او کمک می‌کند تا با مردم ارتباط برقرار کند، این است که دغدغه مردم را بداند، اینکه بداند در اجتماعش چه اتفاقی می‌افتد و اگر من به زبان طنز بگویم به دل می نشیند، اما وقتی جدی بگویید تلخ است و شاید کسی گوشن نکند.

آهنگی توضیح داد: مردم اگر در استنداپ‌ها به کمدین‌ها نمی خندند، باید بدانید کمدین شدن در ایران خیلی سخت است! همیشه من با آن درگیر بودم. این سال‌ها و بچه‌هایی که تازه ورود می‌کنند بدانند که کار خیلی سخت است. ما اگر در جهان ۱۰۰ فاکتور برای خنداندن داریم، در ایران ۵۰ فاکتورش ممنوعه! آنها در مورد موضوعات مربوط به مسئولان کشورشان شوخی می‌کنند و به راحتی همه می خندند و تمام. اما اینجا با خیلی مسائل نمی‌شود شوخی کرد پس کمدین‌ها و کسانی که کمدی تماشا می‌کنید؛ کار کمدی در ایران کار خیلی سخت است.

جوان هم عنوان کرد: یک چیز را باید درنظر گرفت. استندآپ کمدی اولین بار در انگلیس انجام شده و حدود ۲۰۰ سال عمر دارد و همه چیز از مردم، خانواده، جامعه، حکومت، سیاست، مذهب، کمدین همه با هم رشد کردند . مرز‌های شوخی کم کم خرد شد و برای آنها جا افتاده که شوخی کردن به معنی تحقیر و توهین کردن نیست.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها