{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

امیدوارم در مدیریت پیمان جبلی دَک کردن هنرمندان و مدیران مفید نباشد

امیدوارم در مدیریت پیمان جبلی دَک کردن هنرمندان و مدیران مفید نباشد
کدخبر : 10633

امیر کربلایی‌زاده ـ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ـ تکرار طنزهای موفقی که بتوانند دوباره برای تلویزیون جذب مخاطب کنند را منوط بر «ثبات مدیریتی» و «حفظ نیروهای کارآمد» در سازمان صداوسیما دانست و این دو را از جمله مسائل مهمی عنوان کرد که اگر سازمان به آنها توجه کند، می‌تواند دوباره مخاطبان ۱۰ سال قبلش را برگرداند.

به گزارش هنر ام‌روز،این بازیگر، نویسنده و استندآپ کمدین در پاسخ به اینکه چرا طنزهای موفق گذشته در تلویزیون تکرار نمی‌شوند؟ و مطالبه مخاطبان از رئیس صداوسیما مبنی بر ساخت آثار طنز موفق، اینگونه گفت: به نظرم مهمترین دلیل این اتفاق، به حفظ نیروهای خوب و کارآمد برمی‌گردد و متاسفانه ما افرادی را که می‌دانستیم به لحاظ کاری درست هستند، برای خودمان نگه نداشتیم؛ البته منظورم صرفاً بازیگران، هنرمندان و نویسندگان نیستند، بلکه مدیران موفقی که ما نتوانستیم آنها را نگه داریم و از دست دادیم.

او ادامه داد: آقای جبلی از وقتی که به سازمان صداوسیما آمده اند، اکثر شبکه‌ها دست نگه داشتند و حتی خبرش هم رسید که ساخت برخی سریال‌ها متوقف شده‌ است. بحث دیگر در رابطه با موضوعی که بیان شد، بودجه است که همیشه در سازمان صداوسیما مسئله اصلی بوده، هست و خواهد بود. اینکه ما قطره‌چکانی به برخی از سریال‌ها پول می‌دهیم اما بعضی سریال‌ها را حسابی می سازیم، همه این اتفاقات نگرانی، استرس و دلسردی در عوامل ایجاد می‌کند و مدام به فکر دستمزدهایشان هستند که عقب نیفتد. به عنوان مثال شما می‌دانید توقف کارها و تغییر عوامل و بازیگران یک کار چقدر هزینه‌بر است؟! ولی متاسفانه این اتفاقات می‌افتد و به کارها ضربه می‌زند.

 

چرا پلتفرم‌ها موفق ترند؟

کربلایی‌زاده همچنین به حفظ نیروهای باتجربه و کارکشته در صداوسیما تاکید کرد و گفت: وقتی آدم کاربلدی در مکتب مدیریتی برای انتخاب و حمایت آثار نداشته باشیم، همین طور سلسله‌ مراتب، پایین می‌آید و عوامل دست به دست هم می‌دهند و افراد برای کارکردن بی‌انگیزه می شوند؛ این در حالی است که برای کار فرهنگی و هنری خوب باید هزینه کرد. چرا برخی از سریال‌های پلتفرم‌ها بسیار موفق شدند؟ به دلیل اینکه خیلی از ارکان‌های مختلف در آنجا حمایت بهتری می‌شوند، بنابراین وقتی دوستان می‌بینند در جایی دیگر پولشان را به موقع و با احترام دریافت می‌کنند، قطعاً پلتفرم ها را انتخاب می‌کنند.

بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی "معمای شاه"، "گاهی به پشت سر نگاه کن"، "همه بچه های ما"، "قرعه" و "شهرک جیم" در ادامه همین صحبت‌ها اظهار کرد: متاسفانه گاهی به خاطر اعتراض عوامل در تلویزیون که مثلا گفته می‌شود چرا حقوق ها را دیر داده‌اند، مستقیم و غیرمستقیم طرف مقابل را تنبیه کرده‌اند یا اینکه برایش کارهای کمی در نظر گرفته‌اند و یا اصلا سپرده‌اند تا هیچکس با آنها کار نکند! به نظرم این اتفاقات در شأن هنر ما نیست. اینکه آدم بخواهد در جایی که خانه‌اش بوده و هست، با هول و ولا کار کند، طبیعتاً جای بهتری را انتخاب می‌کند و فرض مثال سینما یا پلتفرم‌ها را انتخاب می‌کند؛ در حالی که در تمام دنیا، تلویزیون‌ها اهرم‌های اصلی هستند و آنها هستند که تعیین‌کننده مسیرند؛ به ویژه شبکه‌های ملی هر کشور که پرچم آن کشور محسوب می‌شوند.

 

امیدوارم در مدیریت پیمان جبلی دَک کردن نیروهای مفید نباشد

وی تصریح کرد: متاسفانه این اتفاقات، در عوامل اجرایی و هنرمندان دلسردی ایجاد می‌کند. ما هنرمندان، تلویزیون را دوست داریم و سال‌هاست برایش کار کرده‌ایم اما بعضی از ما مدام از آن دور می‌شویم و هر سال دریغ از پارسال می‌شود. به نظرم ثبات مدیریتی و حفظ نیروهای کارآمد در سازمان صداوسیما امر مهمی است که باید توجه بیشتری به آنها شود. امیدوارم در مدیریت آقای جبلی این اتفاق نیفتد اما در سال‌های گذشته متاسفانه ثابت شده که دست به دَک کردن نیروهای مفید (هنرمندان و مدیران) در سازمان بسیار بوده و سال‌هاست خبری از آدم‌هایی که مردم دوستشان دارند، نیست و حتی دلجویی هم از آنها نمی‌شود؛ این درحالی است که احترام به پیشکسوتان و سازندگان پرآوازه امری مهم و ضروری است که متأسفانه سال‌هاست در تلویزیون ما اتفاق نیفتاده است.

کربلایی‌زاده در عین حال یادآوری کرد که البته ما هر از گاهی مُسکن های موقتی در تلویزیون داشتیم؛ یعنی برنامه‌ای در یک شبکه به شکل موقت نجات بخش بوده ولی همان یک برنامه را که نمی توان به همه شبکه های تلویزیونی تعمیم داد. امیدوارم واقعاً ما به ساز و کاری در تلویزیون برسیم و اتفاقات بهتری بیفتد. متاسفانه سال‌هاست نگاه ها سلیقه ای شده و ما ثبات نداریم و این اتفاقات خوبی نیست.

امیدوارم در مدیریت پیمان جبلی دَک کردن هنرمندان و مدیران مفید نباشد

 

 

قلب تپنده «خوشنام» سریع تر کار می کند اگر ...

این هنرمند که این روزها مشغول بازی در سریال طنز "خوشنام" برای شبکه یک سیما است، در پاسخ به اینکه این مجموعه را چطور می بیند؟ گفت: "خوشنام" قصه خوبی دارد. چینش عوامل و بازیگرانش عالی است و از همه مهم تر، کارگردانِ کاربلدی دارد که سریال های موفقی در تلویزیون داشته، اگر نظم در پرداخت ها رعایت شود و شکل‌دهی ماجرای حمایتی از سمت روسا و مدیران به شکل منظم باشد، قلب تپنده این سریال سریع تر کار می کند. با توجه به اینکه این مجموعه گویا قرار است در یک مناسبت مهم پخش شود، بنابراین هرچقدر حال عوامل خوب باشد قطعاً در تصویر تاثیرگذار است و این حال خوب بستگی به تصمیمات افرادی دارد که در راس کار قرار گرفته اند.

وی سپس با اشاره به نقشش در سریال "خوشنام" اظهار کرد: من کاراکتر ماشال را بازی می کنم و از قسمت سیزدهم وارد داستان می شوم و تقریباً تا پایان کار حضور دارم. امیدوارم این مجموعه در مناسبتی مثل ماه رمضان پخش شود؛ چراکه موضوع و قصه این پتانسیل را دارد تا در بهترین باکس تلویزیون قرار بگیرد. شخصا نقشم در "خوشنام" را دوست دارم. ماشال جوانی است که عاشق بوده ولی وقتی وارد تهران می شود، مجبور می‌شود کار کند و اتفاقاتی برایش می افتد که جالب است. کاراکتر ماشال بیشتر مقابل کاراکتر شهرام که با بازی هومن حاجی عبداللهی همراه است ایفای نقش دارد. امیدوارم مردم هم نقشم را دوست داشته باشند و کارم را درست انجام داده باشم. من همیشه معتقدم داوران اصلی ما مخاطبانی هستند که ما را باور کنند.

 

هنرمندان سربازان بی دفاع کرونا هستند

کربلایی زاده همچنین درباره دشواری های کاری در ایام کرونا به ویژه در سریال های سربسته ی آپارتمانی مثل "خوشنام" و خطری که عوامل را تهدید می کند، توضیح داد: سربازان بی دفاع کرونا، هنرمندان بودند و هستند، به ویژه بازیگران که مقابل دوربین نمی توانند ماسک بزنند. متاسفانه در این مدت خیلی از ستارگان و اساتید پیشکسوت و جوانمان را به خاطر کرونا و همین بی دفاعی از دست دادیم. واقعاً هم نمی‌شود کار نکرد و بیکار در خانه نشست اما خدا را شکر الان در شرایط حال حاضر اکثر عوامل و تقریباً همه واکسینه شده اند، به اضافه اینکه گروهی همیشه در صحنه حضور دارند و مدام سلامتی ما را چک می کنند، پروتکل‌ها هم واقعاً رعایت می‌شود. امیدوارم هرچه زودتر کرونا تمام شود و با خیالی راحت تر کار کنیم.

امیر کربلایی زاده در پایان گفت که به غیر از سریال "خوشنام" اخیرا در سریال "جیران" حسن فتحی نیز نقش کوچکی داشته که به زودی پخشش آغاز می شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها