{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

علی سرتیپی: لازم است دولت نیز پای کار بیاید

علی سرتیپی: لازم است دولت نیز پای کار بیاید
کدخبر : 10645

یک تهیه‌کننده سینما معتقد است روی پرده رفتن فیلم‌ها در سالن‌های جدید و استاندارد به دنبال برخی اقدامات زیرساختی در شهرهای مختلف طی دو سال اخیر به گسترش عدالت اجتماعی کمک کرده است.

به گزارش هنر ام‌روز، علی سرتیپی با اشاره به اقدامات دو سال اخیر موسسه بهمن سبز در زمینه سالن سازی و تجهیز سینماها بیان کرد: بازسازی و افزایش تعداد سالن‌های سینما اتفاق خوب و بزرگی است که در دو سال اخیر توسط بهمن سبز، در کنار بخش خصوصی انجام شده است. همه ما می‌دانیم که ساخت سینماها و نگهداری آن چقدر کار سخت و هزینه‌بری است و واقعا انگیزه می‌خواهد. به ویژه در شرایطی که برخی از همکاران ما صرفا به دنبال اقداماتی در سینما هستند که به اصطلاح در لحظه نتیجه بدهد و به همین دلیل عمده توان خود را بر تولید فیلم متمرکز می‌کنند که می‌تواند در سه ماه خروجی بدهد، اما سالن‌سازی هزینه‌بر است و دست کم سه تا چهار سال طول می‌کشد. 

وی افزود: کسانی که وارد این میدان می‌شوند، هدف دارند و بهمن سبز و حوزه هنری این روزها رسالت بزرگی را انجام می‌دهند. برخی از سینماهای حوزه سال‌هاست که فعال نبوده است و در دو سال اخیر با وجود کرونا و درآمدهای مالی کم، بهمن سبز توانسته نهضتی را برای احیای آن‌ها راه بیاندازد. اصلی‌ترین خروجی این اقدامات  به نفع تهیه‌کنندگان سینما است که می‌توانند بر فروش احتمالی و بیشتر فیلم خود دلگرم شوند. همین ماجرا انگیزه‌شان را برای سرمایه‌گذاری و ساخت اثر بیشتر می‌کند و روند تولید تاثیر مثبت می‌پذیرد و در ادامه سفره سینما بزرگتر می‌شود، درگیری‌ها کمتر خواهد شد و فیلم‌های بهتری نیز روی پرده خواهد رفت که با مردم ارتباط بیشتری برقرار کنند. 

سرتیپی در پاسخ به این سوال که با تعطیلی‌های پی در پی سینماها در دو سال کرونا آیا بخش خصوصی و دولتی به خوبی از فرصت پیش آمده برای توسعه زیرساخت‌های سینما بهره بردند، بیان کرد: متاسفانه در بخش خصوصی نیز هیچکس پای کار نیامد و در این دو سال هم دولت کمک درخوری نکرد و این مهم‌ترین مشکلات ما در این حوزه است که اگرچه بخش خصوصی هزینه می‌کند اما لازم است دولت نیز باید پای کار بیاید و درصدی از هزینه‌ها را برگردانده یا تسهیلاتی را به سرمایه‌گذاران اختصاص دهد.

وی در پایان درباره نتیجه اقدامات زیرساختی اخیر حوزه هنری برای گسترش مخاطبان و دیده شدن آثار در جشنواره فیلم فجر پیش رو گفت: قطعا وقتی فیلم‌ها با کیفیت خوب در سالن‌های استاندارد روی پرده می‌روند و در شهرهای کوچک و کم‌برخورداری که برخی از آن‌ها به همت اخیر حوزه دارای سالن سینما شده‌اند، نمایش دارند، شاهد نوعی عدالت اجتماعی خواهیم بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها