{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ثریا قاسمی: با رفتن لبخنده یک کارگردان سالم را از دست دادیم

ثریا قاسمی: با رفتن لبخنده یک کارگردان سالم را از دست دادیم
کدخبر : 10836

ثریا قاسمی، هنرمند پیشکسوت کشورمان حمید لبخنده را از کارگردانان شاخص و سالم هنر کشورمان خواند.

به گزارش هنر ام‌روز، سریال «در پناه تو» از آثار ماندگار تلویزیون در دهه ۷۰ است که به لطف کارگردانی حمید لبخنده و فیلمنامه علیرضا طالب‌زاده، با تمام سختی‌ها و سانسورها، توانست تحولی در حوزه سریال‌های تلویزیونی رقم بزند. این سریال با بهره‌گیری از داستانی عاشقانه و جوان‌پسند و با معرفی بازیگران جوانی که تا آن زمان اغلب ناشناخته بودند و به سرعت محبوب شدند، در کنار هنرمندان باتجربه‌ای مانند ثریا قاسمی، ایرج راد، سیاوش طهمورث، سعید پورصمیمی، آزیتا لاچینی و پری امیرحمزه پس از گذشت بیش از ربع قرن، هنوز در یادها مانده است.

ثریا قاسمی، هنرمند نام‌آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان در مجموعه «در پناه تو» ایفاگر نقش «فهیمه» بود. او نقش مادر محمد منصوری با بازی زنده‌یاد حسن جوهرچی را ایفا می‌کرد و مرحوم سعید پورصمیمی هم در نقش پدر خانواده مقابل دوربین می رفت و سریال صحنه‌های مشترکی از این سه بازیگر را در یک قاب ثبت کرد.

خبرنگار ایسنا به انگیزه درگذشت حمید لبخنده ـ کارگردان ـ در تماسی تلفنی، گفت‌وگویی کوتاه با ثریا قاسمی انجام داد که البته به ندرت تمایل به انجام مصاحبه دارد.

این هنرمند با ابراز تاسف عمیق برای از دست دادن حمید لبخنده، در سخنانی گفت: خدا رحمتشان کند. ما یکی از آدم‌های سالم و شاخص هنر تصویر را از دست دادیم.

قاسمی با بیان اینکه در این لحظه، خاطره‌ای دقیق از سریال‌هایی که با حمید لبخنده کار کرده، به یاد ندارد، در توصیف شخصیت فردی و هنری او اینگونه بیان کرد: متاسفانه یکی از آدم‌های سالم، مهم، باسواد و متبحر حوزه فیلم و سریال را از دست دادیم. فقط می‌توانم طلب مغفرت و آرامش برای ایشان داشته باشم.

 

ثریا قاسمی: با رفتن لبخنده یک کارگردان سالم را از دست دادیم

همکاری حمید لبخنده و ثریا قاسمی به درپناه تو ختم نشد. «حکایت میرزا یحیی» عنوان یکی دیگر از سریال‌های این کارگردان است که با بازی ثریا قاسمی همراه بود. این مجموعه تلویزیونی نوروز ۷۵ برای اولین بار از شبکه دو سیما به روی آنتن رفت.  

همچنین در مجموعه «در قلب من» به کارگردانی حمید لبخنده، سومین و آخرین همکاری این کارگردان فقید با ثریا قاسمی شکل گرفت که آن سریال هم اگرچه نتوانست به اندازه «در پناه تو» بیننده جذب کند، اما باز هم از مجموعه‌های موفق دهه هفتاد تلویزیون محسوب می‌شود.

«در قلب من» بر اساس فیلمنامه‌ای از علی‌اکبر محلوجیان تهیه شده بود و ثریا قاسمی در این مجموعه نقش مونس، همسر کریم طلوعی را داشت که با بازی مرحوم جمال اجلالی همراه بود.

ثریا قاسمی در مجموعه «در قلب من» در کنار مادرش، زنده‌یاد حمیده خیرآبادی قرار گرفت که ایفاگر نقش عزیز، مادر کریم و رحمان بود.
 

ثریا قاسمی: با رفتن لبخنده یک کارگردان سالم را از دست دادیم

بر اساس این گزارش ایسنا، ثریا قاسمی ـ هنرمند قدیمی و مطرح کشورمان ـ این روزها مشغول بازی در سریال «حکم رشد» به کارگردانی حسن لفافیان و نویسندگی سعید نعمت الله برای پخش از شبکه سه سیما است.

حمید لبخنده، هنرمند با سابقه تئاتر و تلویزیون عصر روز شنبه، ۱۸ دی ماه به دلیل عوارض ناشی از یک عمل جراحی در سن ۷۰ سالگی درگذشت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها