{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

لبخنده با «در پناه تو» حجاب برتر را ترویج داد

 لبخنده با «در پناه تو» حجاب برتر را ترویج داد
کدخبر : 10857

پیکر مرحوم «حمید لبخنده» کارگردان سینما و تلویزیون که اغلب مردم خاطرات زیادی با او و سریال‌هایی مثل «در پناه تو» و «در قلب من» دارند، امروز در بهشت زهرا (س) تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش هنر ام‌روز، اغلب مخاطبان دهه ۷۰ سریال‌های تلویزیونی این کارگردان متولد شهر اهواز را با سریال در پناه تو می‌شناسند. این سریال که در روزگار خودش جزو پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی محسوب می‌شد نه فقط در بین خانواده‌ها بلکه برای بسیاری از جوانان آن ایام جزو نوستالژی‌های زندگی‌شان محسوب می‌شود. سریال «در پناه تو» داستان زندگی دختری دانشجو به اسم مریم را روایت می‌کند که در کش و قوس زندگی دانشجویی و خواستگاری دو نفر از هم‌دانشگاهی‌هایش وارد ماجراهای شخصی و خانوادگی عجیب و غریب و جالبی می‌شود که زندگی او، خانواده‌اش و چند خانواده دیگر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، این سریال یکی از قصه‌های جذاب و سریال‌های پرمخاطب تلویزیونی در دهه۷۰ بود.

اثرگذاری این سریال در بین لایه‌های مختلف جامعه تا جایی پیش رفت که بسیاری از دختران جامعه و به خصوص دانشجویان دختر را به سمت پوشیدن چادر سوق داد. در حالی که این سریال یکی از مجموعه‌های پرمخاطب دهه ۷۰ تلویزیون بود، اما حواشی سانسور پنج قسمت از آن و حذف بازی پارسال پیروزفر در آن که منجر به تغییر پایان‌بندی آن هم شد، دلخوری‌هایی را برای این کارگردان فقید ایجاد کرد؛ موضوعی که لبخنده سال‌ها بعد در گفتگو با برخی رسانه‌ها گلایه‌هایی پیرامون آن‌ها مطرح کرد.

لبخنده چندی پیش در گفت‌وگویی با برخی رسانه‌ها ضمن بیان این گلایه‌ها گفته بود: به طور معمول ما سریال‌سازی را کنار نمی‌گذاریم بلکه کنار گذاشته می‌شویم. در این سال‌ها طرح‌هایی را ارائه دادم و به مراحلی هم رسیده، اما در نهایت به دلیل ایجاد اختلاف سلیقه با مسئولان به جایی نرسیده است و همین شده تا خیلی‌ها فکر می‌کنند من دوست ندارم با تلویزیون که خانه خودم است، همکاری داشته باشم!

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها