{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خانه حراج ساتبیز تابلویی از «رنه ماگریت» را می‌فروشد

خانه حراج ساتبیز تابلویی از «رنه ماگریت» را می‌فروشد
کدخبر : 10944
خبرنگار:

تابلویی از رنه ماگریت که به مدت ۶۰ سال در مجموعه یکی از حامیان این هنرمند بلژیکی نگهداری می‌شد، در تاریخ ۲ مارس در خانه حراج ساتبیز لندن با تخمین قیمت ۶۰ میلیون دلار به مزایده گذاشته می‌شود. پیش‌بینی این تابلو رکورد جدیدی را برای قیمت اثار این هنرمند ثبت کند.

هنرام‌روز: گرانترین اثر فروخته شده از ماگریت Le Principe du Plaisir (1937)  بود که در سال ۲۰۱۸ در حراجی ساتبیز به قیمت ۲۶.۸ میلیون دلار به فروش رسید. 

‌L’Empire des lumières (1961) تابلویی که ماه مارس امسال به حراج گذاشته می‌شود صحنه‌ای از نمای بیرونی یک خانه مسکونی و یاداور خانه‌های حومه بروکسل است. خانه از درون و با چراغی از بیرون روشن است و جایگیری درختان در اطراف خانه و اسمان ابری حالتی رمزالود به این تابلو داده‌است. این تابلو از سال ۲۰۰۹ و به موزه رنه ماگریت در بروکسل امانت داده‌شده‌است. ماگریت بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ بارها چنین مناظری را در روز و شب نقاشی کرد. تابلوهای این مجموعه جزو محبوبترین اثار این هنرمند سوررئالیست هستند و در مجموعه‌های معتبری چون مجموعه گوگنهایم، موزه هنرهای مدرن نیویورک و موزه سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک و ... نگهداری می‌شوند.

رنه ماگریت این تابلو را برای «آن ماری کروت گیلون» فرزند یکی از حامیانش خلق کرد. ان ماری مدل چندین نقاشی این هنرمند چون «پری نادان ۱۹۵۰» (اسلاید سوم) شد. 

هلنا نیومن، رئیس بخش اروپایی حراج ساتبیز و رئیس هنر امپرسیونیست و مدرن، در بیانیه‌ای این نقاشی را یکی از «مهمترین اثار هنر سوررئالیستی» توصیف کرد.

پیش از مزایده این تابلو در خانه حراج ساتبیز در لس‌انجلس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و بعد از ان به نیویورک و هنگ‌کنگ می‌رود و در نهایت در لندن فروخته‌خواهدشد.

منبع: Artnews

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها