{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رای داورانِ «خنداننده شو۳» منصفانه است؟

رای داورانِ «خنداننده شو۳» منصفانه است؟
کدخبر : 10969

تعداد آرای مردمی در مرحله مقدماتی مسابقه استندآپ «خندوانه»، نسبت به فصل قبل، ۱۵ میلیون کاهش داشت. همچنین اتفاقی که بـرای نیما سهرابی رخ داد و داوران، مصطفی احمدی را مستقیم به مرحله بعد فرستادند، از سـوی برخی مخاطبان، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش هنر ام‌روز،ســه‌شــنــبــه شــب نـــتـــایـــج آرای مـــردمـــی شرکت‌کنندگان مسابقه «خنداننده شو ۳» در مرحله اول اعلام شد. هشت شرکت‌کننده به مرحله دوم راه پیدا کردند و چهار شرکت‌کننده نیز از دور مسابقه حذف شدند. برندگان آرای مردمی به جمع چهار شرکت‌کننده‌ای که با رای داوران مستقیم به مرحله دوم صعود کرده بودند، اضافه شدند. تعداد آرای مردمی در فصل دوم «خنداننده شو» نشان می‌دهد میزان مشارکت مردم در «خنداننده شو ۳» افت قابل توجهی داشته است.

مشارکت کمتر مخاطبان

مسابقه «خنداننده شو ۲» پس از استقبال مخاطبان از فصل اول، سال ۹۷ روی آنتن رفت. این فصل نیز مانند «خنداننده شو ۱» مورد توجه قرار گرفت و مخاطبان «خندوانه» مشارکت بالایی در انتخاب برگزیدگان مسابقه داشتند. مردم در مرحله اول «خنداننده شو ۲» بــرای ۱۶ شرکت‌کننده، ۱۸ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۴۲۸ رای ارسـال کرده بودند. در حالی که در مرحله اول فصل سوم، برای ۱۲ شرکت‌کننده، ۲ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۸۷ نفر به شرکت‌کنندگان مسابقه رای داده‌انــــد؛ یک ششم سـری قبل مسابقه. با توجه به اختلاف فــراوان تعداد آرا در فصل سوم «خندوانه»، احتمالا مخاطبان کمتری پیگیر رقابت استعدادها در «خنداننده شو ۳» بوده‌اند. از طرفی هم رقابت «خنداننده شو ۳» و کیفیت اجراها به اندازه کافی، مخاطبان را ترغیب به ارسـال رای نکرده اسـت. البته در مرحله مقدماتی «خنداننده شو ۲» ۱۶ شرکت‌کننده با یکدیگر رقابت می‌کردند و در فـصـل ســـوم مـسـابـقـه، مـــردم کـــار ۱۲ شرکت‌کننده را داوری کردند، اما طبیعتا اختلاف کم تعداد استعدادها در مرحله آرای مردمی «خنداننده شو ۳» نسبت به فصل قبلی، نمی‌تواند تنها دلیل کاهش میزان مشارکت مردم باشد.

رای چند هزار نفری برندگان

در شرایطی که تعداد کل آرای مردمی کمتر شده اسـت، طبیعی است که نفرات برتر در مرحله اول مسابقه نیز مانند فصل قبل، رای‌هـای میلیونی نداشته باشند. به عنوان مثال، در «خنداننده شو ۳» نیما سهرابی که با بیشترین رای نفر اول شده، ۴۹۶ هزار و ۶۰۹ رای داشته است، اما علی صبوری به عنوان نفر اول آرای مردمی در «خنداننده شو ۲» یک میلیون و ۶۱۴ هزار رای، یعنی بیش از سه برابر سهرابی رای کسب کرده بود. نفر دوم با یک میلیون و ۵۵۹ هزار رای و نفر سوم نیز با یک میلیون و ۴۸۶ هزار رای به مرحله دوم رفته بود. در «خنداننده شو ۳» نفر دوم ۳۰۵ هزار و ۳۳ رای و نفر سوم ۲۷۶ هزار و ۷۳۴ رای به دست آوردند.

ادامه اعتراض به داوری

با اتفاقی که بـرای نیما سهرابی در مرحله اول «خنداننده شو ۳» افتاد، پیروزی او در آرای مـردمـی حتمی بــود. داوران تصمیم گرفتند با اطمینان به این که سهرابی توسط مردم انتخاب خواهد شد، انتخاب دوم‌شان یعنی مصطفی احمدی را مستقیم به مرحله بعد بفرستند. داوری داوران در باره این دو شرکت‌کننده، از سـوی مخاطبان به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشت. هرچند که نیما سهرابی با رای مردم به مرحله بعد صعود کرد، اما حواشی این داوری همچنان ادامـه دارد. تعدادی از کاربران معتقدند اگر احمدی به جای سهرابی، به مرحله آرای مردمی رفته بود، اکنون این احتمال وجود داشت که او حذف شود و یکی از استعدادهایی که نتوانسته رای مـردم را کسب کند و حالا از دور مسابقه کنار رفته، آرای مخاطبان را جذب کند و به مرحله بعد برود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها