{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پروژه‌های پرحاشیه‌ کارگردان بی‌حاشیه

پروژه‌های پرحاشیه‌ کارگردان بی‌حاشیه
کدخبر : 11130

حسن فتحی در هر ۳ پروژه اخیر خود در نمایش خانگی و سینما، با مشکلات مختلفی روبه‌رو شده است.

به گزارش هنر ام‌روز، حسن فتحی کارگردان خوش‌نام که با سریال‌هایش خاطرات خوبی در ذهن مخاطبان به جا گذاشته، معمولا جزو چهره‌های بی‌حاشیه بوده است. او کمتر اهل گفت‌وگو، اظهارنظرهای پرسروصدا و واکنش نشان دادن به مسائل مختلف است اما در سال‌های گذشته مسیر تولید پروژه‌های جدیدش طوری پیش رفته که این کارگردان خواه ناخواه درگیر جنجال‌ هایی شده است. «شهرزاد»، «مست عشق» و «جیران» سه ساخته اخیر او هستند که نام هر سه به حاشیه‌هایی گره خورده است.

ماجراهای مالی سرمایه‌گذار «شهرزاد»

سریال «شهرزاد» به واسطه مسائل مالی و نام سرمایه‌گذارانش سید محمد امامی و سید محمدهادی رضوی، درگیر حاشیه‌های زیادی شد. زمان ساخت «شهرزاد ۲»، اخباری مبنی بر دستگیری امامی که تهیه‌ کننده آن نیز شده بود، در فضای مجازی منتشر شد. پس از آن خبرهای مختلفی در رد و تکذیب این ماجرا پخش شد و شایعاتی نیز به راه افتاد. حواشی ساخت «شهرزاد» با سرمایه مشکوک تا مدت‌ها بعد ادامه داشت، به این ترتیب حسن فتحی ورودی موفق، اما پرحاشیه به نمایش خانگی داشت.

اختلاف بر سر «مست عشق»

حسن فتحی سال ۹۸ فیلم «مست عشق» را برای روایت برشی از زندگی شمس (با بازی شهاب حسینی) و مولانا (با بازی پارسا پیروزفر) جلوی دوربین برد. حاشیه فیلم از آن جا شروع شد که خبری درباره تبدیل این فیلم به سریال بنا بر تصمیم سرمایه‌گذار ترکیه‌ای پروژه و پخش آن در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان منتشر شد. فتحی در یادداشتی به تندی از این اقدام و تدوین فیلم بدون اطلاع خودش و تدوینگر پروژه انتقاد کرد و در مواردی مهران برومند تهیه‌کننده ایرانی فیلمش را نیز مقصر دانست. پس از کشمکش‌های فراوان، اختلافات بین صاحبان ایرانی و ترکیه‌ای با وساطت سرکنسولگری ایران در استانبول حل‌وفصل شد و سهام فیلم به طرف ایرانی رسید. برخلاف «شهرزاد» که اتهامات مالی آن همچنان وجود دارد، «مست عشق» به نظر می‌رسد پایان خوشی داشته باشد.

اتهام کپی‌ کاری به «جیران»

«جیران» آخرین ساخته حسن فتحی است که قصه عشق ناصرالدین ‌شاه به «جیران» را به تصویر کشیده. ادعای مهرداد غفارزاده کارگردان سریال «آهوی من مارال» درباره استفاده سازندگان «جیران» از ایده و طرح او و وجود شباهت بین «جیران» با سریال خودش، حاشیه‌های فراوانی را برای این سریال به وجود آورده  و ادعای غفارزاده از سوی عفیفه و احسان جوانمرد نویسنده «جیران» بی‌ پاسخ نمانده. این جنجال‌ بر سر «جیران» روز دوشنبه با پاسخ گروه نویسندگان «آهوی من مارال» خطاب به جوانمرد که در قالب یادداشتی منتشر شد، ادامه پیدا کرد. دیروز نیز مهرداد غفارزاده در گفت‌وگویی، به آخرین صحبت‌های اسماعیل عفیفه درباره این ماجرا پاسخ داد و ادعاهای اولیه خود را تکرار کرد. اکنون حسن فتحی پس از پشت سر گذاشتن مشکلات «شهرزاد» و «مست عشق»، در جدیدترین ساخته خود نیز بار دیگر با حاشیه‌های جدیدی مواجه شده است که مشخص نیست چه فرجامی خواهد داشت.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها