{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بزرگداشت سینماگری که سال گذشته بر اثر کرونا درگذشت

بزرگداشت سینماگری که سال گذشته بر اثر کرونا درگذشت
کدخبر : 11235

سیف‌الله صمدیان و شهاب‌الدین عادل، دو سخنرانِ برنامه بزرگداشت اکبر عالمی، استاد فقید سینما در چهلمین جشنواره فیلم فجر خواهند بود.

به گزارش هنر ام‌روز، چهلمین جشنواره فیلم فجر، در بخش فرهنگی خود، با برپایی نکوداشت‌ هنرمندان فقید سینمای ایران، به‌طور ویژه و تخصصی، به بررسی فعالیت این سینماگران خواهد پرداخت.

یکی از این برنامه‌ها، به نکوداشت زنده‌یاد اکبر عالمی اختصاص دارد که بر اساس برنامه‌ای که متعاقبا اعلام می‌شود، در یکی از روزهای جشنواره و در قالب سلسله نشست‌ها و سخنرانی‌هایی با عنوان «نقش ماندگار»، دستاوردهای هنری و نقش او در ارتقای سینمای ایران مورد واکاوی قرار خواهد می‌گیرد.

در نشست نکوداشت مرحوم اکبر عالمی، سیف‌الله صمدیان و شهاب‌الدین عادل، با موضوع «آموزش ماندگار در سینما» سخنرانی خواهند کرد. این نشست در جریان چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار خواهد شد.

اکبر عالمی، متولد تیرماه ۱۳۲۴ در اهواز، مجری و کارشناس تلویزیون، استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارگردانی بود که غالب کارهایش در ژانر مستند عرضه شده‌اند. او فارغ‌التحصیل رشته سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک و دارای مدرک دکترای سینما از انگلستان بود. او از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶، عضو فرهنگستان هنر و فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود.

عالمی در ۲۲ مهر ۱۳۹۹ به علت ابتلا به بیماری کرونا در گذشت.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری دکتر مسعود نقاش‌زاده برگزار خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها