{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایشگاه «فرانسیس بیکن: انسان و جانور» در آکادمی سلطنتی هنر لندن

نمایشگاه «فرانسیس بیکن: انسان و جانور» در آکادمی سلطنتی هنر لندن
کدخبر : 11306
خبرنگار:

این روزها نمایشگاه جدیدی از اثار فرانسیس بیکن در لندن برپاست که به تاثیر حالات حیوانات و غرایز ان‌ها در شکل گیری اثار این هنرمند و ترکیب این حالات و غرایز با تصویر انسان می‌پردازد.

هنرام‌روز: فرانسیس بیکن هنرمند ایرلندی الاصل یکی از مشهورترین و تحسین‌شده‌ترین هنرمندان قرن بیستم بود که به‌خاطر رویکرد منحصربه‌فردش در تصویر کردن انسان و حالات درونی‌اش شناخته می‌شود.

این نمایشگاه در اکادمی سلطنتی هنر لندن با هدف نشان دادن عقیده بیکن درباره اینکه مرز بین انسان و حیوانات و غرایز ان‌ها چگونه می‌‌تواند به یکباره محو شود، برگزار شده‌است.

آندریا تارسیا، مدیر نمایشگاه‌های آکادمی سلطنتی هنر، به رویترز می‌گوید: «او اساساً معتقد بود که زیر پوسته نازک تمدن، در نهایت همه ما حیوان و بخشی از قلمرو حیوانات هستیم.»

بیکن، در سال ۱۹۹۲ در سن ۸۲ سالگی درگذشت. پدر بیکن پرورش دهنده اسب بود و سفرهای بیکن و خانواده‌اش به افریقای جنوبی و حضور او در حیات وحش این کشور و عکس‌هایی که طی این سفرها گرفت و مطالعه و نقاشی این عکس‌ها باعث شکل گیری چنین تفکری شد. نقاشی‌های بیکن از حیوانات در این نمایشگاه حضور دارند. 

یکی از آثار مشهور او شامپانزه‌ای را در حال فریاد زدن نشان می‌دهد که از عکس یک شامپانزه الهام گرفته‌شده. این فریاد بی صدا بارها در دیگر اثار این هنرمند هم نقاشی شده‌است. 

در این نمایشگاه ۵۰ سال فعالیت بیکن از اثار اولیه تا اخرین اثار او برای اولین بار در ده سال اخیر کنار یکدیگر در معرض دید عموم قرار داده‌است و تا ۱۷ اوریل ادامه خواهد داشت.

منبع: رویترز

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها